۰ نفر

یک فعال بازار ارز در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین خبر داد؛

پالس مثبت دولت جدید به بازار ارز رسید / عقب‌نشینی خریداران با آغاز روند نزولی دلار

۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبر: 557804
پالس مثبت دولت جدید به بازار ارز رسید / عقب‌نشینی خریداران با آغاز روند نزولی دلار

رییس سابق کانون‌ صرافان از تاثیر دستور رییس جمهور برای مدیریت بازار ارز بر آغاز روند نزولی دلار خبر داد و گفت: در پی اقدام قاطع تیم اقتصادی دولت جدید دلار از روز گذشته وارد مسیر نزولی شده به طوریکه قیمت آن تا ساعات ابتدایی معاملات امروز بیش از ۱۰۰۰تومان کاهش یافته است.

اقتصادآنلاین فاطمه اکبرخانی؛ کامران سلطانی‌‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به کاهش قیمت دلار از روز گذشته اظهار کرد: با توجه به دستور رییس جمهور برای مدیریت بازار ارز و اقدام قاطع تیم اقتصادی دولت جدید، بازار ارز بشدت نزولی شده و دلار تا کنون‌بیش از ۱۰۰۰تومان ریزش داشته است.

سلطانی‌زاده درمورد وضعیت معاملات در بازار امروز هم توضیح داد: امروز با اخبار امیدوار‌کننده‌ای که درمورد تصمیمات اقتصادی دولت جدید منتشر شده، جو بازار ارز نزولی شده و همه فروشنده شده‌اند و در پی عقب‌نشینی خریداری دلار در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

رییس سابق کانون صرافان تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ما این است که تیم اقتصادی جدید حتما با بخش خصوصی بازار ارز یعنی صرافان و کانون صرافان جلسات مستمر داشته باشند چراکه این کارشناسان می‌توانند در راستای نحوه مدیریت بازار ارز به بانک‌مرکزی و دولت کمک کنند.

سلطانی‌زاده در پایان پیش‌بینی کرد: به نظر می‌رسد با توجه به همت رییسی برای رفع مشکلات اقتصادی روز‌های خوبی پیش‌روی بازار ارز خواهد بود.