۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

واکنش مثبت طلا به سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو / افزایش تقاضای پناهگاه امن سرمایه گذاری

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبر: 557114
واکنش مثبت طلا به سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو / افزایش تقاضای پناهگاه امن سرمایه گذاری

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند افزایشی در پیش گرفت که تحلیل‌گران این روند افزایشی را ناشی از ارزیابی مثبت معامله‌گران از سخنرانی جروم پاول در سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو ارزیابی کرده‌اند.

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛‌ جروم در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که نسبت به تورم اخیر واکنش‌های بیش از اندازه نشان داده شده است. بر همین اساس طلای آتی اکتبر با ۲۴.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۱۶.۸۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۴۴ دلار افزایش به قیمت ۲۳.۹۸ دلار در هر اونس معامله شد.

سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو در دو روز پایانی هفته گذشته در جکسون هول برگزار شد و در طی این نشست چهار مقام فدرال رزرو اعلام کردند که با توجه به نگرانی‌های فزاینده از شیوع کرونای دلتا تغییر در سیاست‌های پولی فدرال رزرو باید به زمان دیگری موکول شود چرا که این تغییر سیاست‌ها تاثیر بالقوه بر اقتصاد ایالات متحده و جهان بر جای خواهد گذاشت. پیشتر هم بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تاکید کرده بودند که با توجه به گسترش شیوع کرونای دلتا نیاز است تا فدرال رزرو سیاست‌های پولی کنونی خود را برای چند هفته دیگر تمدید کند. 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند. هر سه شاخص اصلی در ایالات متحده هم روند صعودی خود را ادامه دادند تا جایی که اس‌اندپی۵۰۰ موفق به ثبت سطح جدیدی از رکورد شد. انفجارهای تروریستی روز پنجشنبه در کابل تاثیر چندانی در بازارها بر جای نگذاشت اما به نظر می‌رسد میل به ریسک پذیری در بازارها را تا حدودی کاهش داده است.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا اندکی عقب نشینی کرد. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با کمی افزایش به ۶۸.۶۰ دلار در هر بشکه رسید. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۳۴۱ درصدی معامله شد. بازده اوراق قرضه در هفته گذشته معاملاتی در حالی روند افزایشی در پیش گرفت که معامله‌گران نسبت به تشدید سیاست‌های پولی نگرانی‌هایی داشتند. 

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای اکتبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه همچنان بیانگر روند صعودی هستند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۶.۲۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی کامل ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۱۸۳۳.۴۰ دلار در هر اونس است همچنین سطح حمایتی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۱.۷۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز پنجشنبه یعنی ۱۷۷۷.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره سپتامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی سه ماهه در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۲۹۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۴ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۴.۳۸ دلار در هر اونس مشاهده شده است همزمان سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۳.۴۲ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۳.۲۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.