۰ نفر

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق اعلام کرد؛

آمادگی برای افزایش تا ۴۰۰مگاواتی صدور برق به افغانستان و پاکستان

۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۰۰
کد خبر: 556958
آمادگی برای افزایش تا ۴۰۰مگاواتی صدور برق به افغانستان و پاکستان

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: خط انتقال تا مرز پاکستان برای تامین برق بندر گوادر احداث شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی بیان کرد: کشور ما علاقمند به توسعه روابط و همچنین صادرات بیشتر برق به پاکستان است.

وی ادامه داد: خط انتقال تا مرز پاکستان برای تامین برق بندر گوادر هم احداث شده، اما شبکه برق در این کشور هنوز مهیا نیست، در صورتی که امکان احداث شبکه پاکستان فراهم شود و یا اینکه خودشان نسبت به احداث شبکه اقدام کنند، قطعا جمهوری اسلامی ایران و وزارت نیرو آمادگی توسعه تبادلات برقی را دارد.

سخنگوی صنعت برق یادآورشد که  ما این امکان را داریم تا بیش از ۴۰۰ مگاوات تامین برق این کشور را افزایش دهیم.

وی درباره پرداخت پول برق دریافتی از سوی پاکستان نیز افزود: مطابق شرایطی که فراهم بوده مبادلات مالی بین دو کشور انجام شده و پاکستان تاکنون پول برق دریافتی خود را طبق روال پرداخت کرده و مشکل جدی در این زمینه نداشته ایم.

رجبی مشهدی درباره صادرات برق به افغانستان گفت: ما به کشور افغانستان هم صادرت برق داریم، ولی در شرایط خاص کنونی که ما با محدودیت تامین برق کشور خودمان مواجهیم میزان صادرات به این کشور به حداقل خود کاهش پیدا کرده است. وی مجموع برق صادراتی به افغانستان و پاکستان را زیر ۱۰۰ مگاوات اعلام کرد. سخنگوی صنعت برق حضور طالبان را مانعی برای صادرات برق به کشور افغانستان ندانست.

و نیز هیجدهم مردادماه سخنگوی صنعت برق گفت: امروز بنابر قراردادهای موجود ۱۳ مگاوات برق به افغانستان صادر شد در حالی که هفته قبل این میزان ۱۰۰ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق یادآورشد که  سال گذشته حدود ۲ هزار مگاوات صادرات برق داشتیم که امسال به دلیل نیاز داخلی صادرات به ۱۵۰ مگاوات کاهش یافته است.