۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

افت قیمت نفت پس از رشد سه روزه / بازگشت نگرانی‌های دلتا عامل افت بازار

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 556682
افت قیمت نفت پس از رشد سه روزه / بازگشت نگرانی‌های دلتا عامل افت بازار

به دنبال نگرانی از افزایش مجدد موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا، قیمت نفت روز پنجشنبه افت کرد.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی‌های مجدد در خصوص وضعیت تقاضا در میان افزایش موارد ابتلا به کووید-19، قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت و تا حدودی سود ناشی از رالی سه روزه خود را از دست داد.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از رشد 1.7درصدی در روز چهارشنبه، 37سنت معادل 0.5درصد کاهش یافت و به 71دلار و 88سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال افزایش 1.2درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، امروز با 50سنت معادل 0.7درصد افت، به قیمت 67دلار و 86سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده گزارش کرد که موجودی نفت خام آمریکا در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و تقاضای کلی سوخت به بالاترین حد خود از مارس 2020 رسید که قیمت‌ها را تا روز چهارشنبه حدود 10درصد افزایش داد. اما تصویر تقاضا کاملا صعودی نیست.

Capital Economics در یادداشتی نوشت: "در حال حاضر، به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان آمریکایی شیوع نوع دلتا را ناچیز تلقی می‌کنند، با این حال، احتمالا در نقطه‌ای نزدیک به اوج تقاضای ایالات متحده قرار داریم."

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، ذخایر میعانات که شامل سوخت دیزل و جت است، هفته گذشته 0.6میلیون بشکه افزایش یافت و به 138.46میلیون بشکه رسید، در حالی که انتظار می‌رفت 0.3میلیون بشکه کاهش یابد.

از سرگیری مجدد تولید در مکزیک، که آتش‌سوزی در یکی از سکوهای آن باعث کشته شدن دست کم پنج نفر و از بین رفتن تولید بیش از 400هزار بشکه شد، همچنین قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

این سکوی نفتی، 71هزار بشکه در روز تولید خود را بازیابی کرد و انتظار می‌رود در طول چند ساعت آینده 110هزار بشکه در روز نیز اضافه کند.

به طور کلی، افزایش مجدد شیوع نوع دلتای ویروس کرونا نگرانی‌ها را در خصوص قدرت بهبود اقتصاد جهانی بیشتر کرده است.

آوتار ساندو، مدیر اجرایی ارشد کارگزاری فیلیپ فیوچرز اذعان داشت: "اگرچه قیمت‌ها به میزان قابل توجهی معکوس شده، اما هنوز سوالاتی در خصوص اینکه چگونه شمار روزافزون موارد ابتلا به کووید-19 در سطح جهان بر تقاضای سوخت تاثیر خواهد گذاشت، باقی مانده است."

وی افزود: "در کوتاه مدت، بازار نفت ممکن است با عقب‌نشینی‌های مکرر مواجه شود."