۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

روند کاهشی معاملات بیت کوین به رغم رالی قیمت / کاهش فعالیت‌ های درون زنجیره‌ ای رمزارز مشهور چه زمانی مشاهده شد؟

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹
کد خبر: 556131
روند کاهشی معاملات بیت کوین به رغم رالی قیمت / کاهش فعالیت‌ های درون زنجیره‌ ای رمزارز مشهور چه زمانی مشاهده شد؟

میزان معاملات بیت‌کوین پس از افت بازار رمزارزها در چند ماه اخیر، سقوط قابل توجهی تجربه کرده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش کوین‌تلگراف، فعالیت درون زنجیره‌ای بیت‌کوین پس از سقوط بازار رمزارزها در ماه می ۲۰۲۱ سقوط کرد و از آن زمان به بالای این سطح افزایش نیافته است.

بر اساس داده‌های جدید، به رغم رشد ۴۵درصدی بیت‌کوین در طول ۳۰روز گذشته، سرمایه‌گذاران رمزارزها دارایی‌های خود را جابجا نمی‌کنند.

ارائه دهنده تجزیه و تحلیل بلاک‌چین Glassnode گزارش هفتگی درون زنجیره‌ای جدید خود را روز دوشنبه منتشر کرد و اذعان داشت که بیت‌کوین با وجود اختلاف در فعالیت درون زنجیره‌ای در طول هفته منتهی به ۲۳آگوست، همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و به بالاترین سطح خود در چند ماه اخیر رسیده است.

در این گزارش مشخص شد که فعالیت درون زنجیره‌ای بیت‌کوین مانند میزان معاملات تعدیل شده  هنوز به اقدامات نزولی ادامه نداده و در سطوح پایین تاریخی بین ۱۷۵هزار تا ۲۰۰هزار تراکنش روزانه باقی مانده است. فعالیت‌های درون‌ زنجیره‌ای بیت‌کوین پس از سقوط بازار رمزارزها در ماه می ۲۰۲۱ به پایین‌ترین سطح خود رسیده و از آن زمان به بعد از این سطح افزایش نیافته است.

تعداد معاملات بیت‌کوین در پنج سال گذشته تنها چند بار تا این اندازه کم بوده؛ از جمله روند صعودی ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ که بیت‌کوین برای نخستین بار به ۲۰هزار دلار رسید. سطح مشابه در زمان روند نزولی بازار بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ که قیمت بیت‌کوین ۸۵درصد از بالاترین سطح خود افت کرده بود نیز ثبت شد.

طبق گزارش Glassnode، به رغم اختلاف قابل توجه بین افزایش قیمت‌ها و فعالیت‌های درون زنجیره‌ای پایین، پویایی کلی عرضه همچنان صعودی است. در هفته جاری، عرضه بیت‌کوین توسط دارندگان بلندمدت آن، از رکورد قبلی ثبت شده در تاریخ اکتبر ۲۰۲۰ فراتر رفت و به بالاترین سطح خود یعنی ۱۲.۶۹میلیون بیت‌کوین رسید.

در اوایل ماه آگوست، Glassnode گزارش کرد که اصلاح قیمت نزولی ۵۰درصدی بیت‌کوین در ماه می، ممکن است به دلیل "رفتار نگهداری" قوی، مانند سال ۲۰۱۸ نگران‌کننده نباشد.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر تعداد تراکنش‌های بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

1