۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌‌ دهد؛

دفاع خاندوزی از برنامه‌ های خود برای وزارت اقتصاد / بازار سرمایه، دومین اولویت خاندوزی اعلام شد

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۱
کد خبر: 555492
دفاع خاندوزی از برنامه‌ های خود برای وزارت اقتصاد / بازار سرمایه، دومین اولویت خاندوزی اعلام شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، رسیدگی به صلاحیت سید احسان خاندوزی، وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛در برنامه پیشنهادی خاندوزی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی به دو مورد زیر اشاره شده است:

۱.  بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت بازار سرمایه با ارتقای شفافیت اطلاعات، تقویت بورس‌های کالایی،‌ گسترش فعالیت بورس انرژی از طریق عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی،‌ طراحی ابزارهای مالی جدید،‌ راه‌اندازی مؤسسات رتبه‌بندی بازار اوراق بهادار، ورود به بازارهای سرمایه سایر کشورها از طریق عرضه شرکت‌های بزرگ ایرانی

۲.  اصلاح نهادی حاکمیت شرکتی برای شرکت‌های (سهامی) عام و نهادهای مالی به‌منظور توسعه بازار سرمایه.

وی با اشاره به بازار سرمایه به عنوان دومین اولویت خود در وزارت اقتصاد، در دفاع از برنامه خود گفت: بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه برای تامین مالی، توسعه اقتصادی و افزایش اعتماد مردم به بورس و ایجاد تجربه مثبت برای سهامداران خرد از مهم‌ترین اهداف در بازار سهام هستند.

خاندوزی با تاکید بر اصلاح روش‌های انتخاباتی هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، پیگیر رفع این مشکل و همچنین وضعیت جاماندگان از سهام عدالت خواهیم بود.

وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: متنوع‌سازی ابزارها و محصولات مالی، کاهش قیمت‌گذاری‌های غیرضروری و سپردن سازوکارها به رقابت در بورس‌های کالایی و انرژی و نیز تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار سهام، از جمله اقدامات موثر برای رسیدن به اهداف درخصوص توسعه و پیشبرد اهداف بازار سرمایه هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به تخلفات احتمالی گذشته در مقام نظارت بر بازار سرمایه، کاهش هزینه انتشار اوراق اسلامی، لغو انحصارات و تسهیل مجوزدهی برای سبدگردانی، بازارگردانی و کارگزاری و نیز ارائه مشوق برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مردم تازه وارد به بازار سرمایه از دیگر اقدامات مورد توجه او در حوزه بازار سهام خواهد بود.

خاندوزی، وزیر پیشنهادی اقتصاد افزود: با کاهش هزینه تولید، تسریع روند کسب مجوز، بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه و احیای اعتماد از دست رفته، تقویت برونگرایی با همکاری وزارت صمت و خارجه و سامان دادن ظرفیت‌های تولیدی ذیل سهام عدالت، شرایط حرکت به سمت رونق تولید را فراهم می‌کنم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های خاندوزی برای وزارت اقتصاد، به عنوان موافق یا مخالف وی صحبت کردند. ابراهیم عزیزی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: ساختار وزارت اقتصاد در تیم اقتصادی دولت جایگاه مهمی دارد. بنابراین از وزیر این حوزه انتظار می‌رود به بحث‌های مالیات، بورس، سهام عدالت، عضویت در مجامع مختلف، داشتن رویکرد دانش بنیان، مهارم تورم و تولید و اشتغال توجه داشته باشد.