۰ نفر

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق مطرح کرد؛

تاکید بر اصلاح نظام بانکی با هدف حمایت از تولید

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۴
کد خبر: 555222
تاکید بر اصلاح نظام بانکی با هدف حمایت از تولید

محمدجواد شریف‌زاده در مورد بررسی و ارزیابی برنامه‌های دکتر خاندوزی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی به نگاه واقع گرایانه و دوری از شعارزدگی این برنامه‌ها اشاره کرده و بیان داشت: نگاه عدالت محور و برخاسته از اقتصاد اسلامی و مقاومتی و برخورد فعال با تحریم‌ها را در دستور کار دارد. اصلاح ساختارهای و نهادها و فرایندها از دیگر رویکردهایی است که در پیش گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ محمدجواد شریف‌زاده در مورد بررسی و ارزیابی برنامه‌های دکتر خاندوزی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی به نگاه واقع گرایانه و دوری از شعارزدگی این برنامه‌ها اشاره کرده و بیان داشت: نگاه عدالت محور و برخاسته از اقتصاد اسلامی و مقاومتی و برخورد فعال با تحریم‌ها را در دستور کار دارد. اصلاح ساختارهای و نهادها و فرایندها از دیگر رویکردهایی است که در پیش گرفته شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق افزود: در برنامه‌های وی بر هوشمندسازی نظام‌های مالیاتی و گمرکی و شفاف سازی فرایندها و مبارزه قاطع با فساد تاکید شده است و قاعدتا با این مسئله ریشه‌ای برخورد خواهد شد و از نظرات کارشناسان و تجربه فعالان اقتصادی بهره‌ خواهد گرفت.

وی از دیگر ویژگی‌های برنامه گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد را اصلاح نظام بانکی با هدف حمایت از تولید، هدایت اعتبار به سمت فعالیت‌های مولد دانست و افزود: رعایت عدالت منطقه‌ای در توزیع منابع و تسهیل دسترسی همه مردم به وام و تسهیلات خرد مد نظر است.