۰ نفر

عرضه هویچ ۳۰ هزار تومانی در بازار

۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴
کد خبر: 555189
عرضه هویچ ۳۰ هزار تومانی در بازار

رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با اشاره به کمبود و گرانی هویج در بازار، گفت: امروز قیمت هویج از موز هم عبور کرد و موز با قیمت ۲۸ هزار تومان و هویج با قیمت ۳۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ نوروزعلی اسماعیلی درباره تداوم بازار نابسامان هویج و قیمت بالای ۳۰ هزار تومانی این محصول در سطح عرضه، اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی و از سوی دیگر سیل منطقه شیراز موجب عدم تعادل عرضه و تقاضای هویج و گرانی هویج در کل کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز قیمت هویج از موز هم عبور کرد، گفت: قیمت موز در میدان میوه و تره بار ۲۵ هزار تومان است، در حالیکه نرخ هویج در میدان میوه و تره بار بالاتر بود.

رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان توضیح داد: اگرچه در میدان میوه و تره بار اصفهان قیمت ۲۰ هزار تومان برای هویج مشخص شده بود، اما هویج با این قیمت به دست خرده فروشان نرسید و محصول با نرخ بالای ۲۵ هزار تومان بود.

به گفته اسماعیلی، در سطح عرضه قیمت هویج باید ۲۶ هزار تومان فروخته شود، اما در میدان میوه و تره بار این محصول حتی با قیمت ۲۵ هزار تومان هم عرضه نشد و با قیمت گذاری میدان، برخی مغازه داران هویج را با نرخ بالاتری عرضه می کنند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت موز در مغازه ها با احتساب سود ۲۸ هزار تومان و هویج نیز با احتساب سود برای فروشنده ۳۰ هزار تومان است.

رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود همچنان محصول هویج در سطح بازار کم است، پیش بینی کرد: تا ۱۰ روز آینده مشکل کمبود هویج و گرانی آن در سطح بازار اندکی بهبود یابد.

وی همچنین به کمبود و گرانی کاهو در بازار اشاره کرد و گفت: کاهو نیز به دلیل کم آبی دچار مشکل شده است و در حال حاضر هر کیلو کاهو در میدان میوه و تره بار ۱۴ هزار تومان است که این محصول به دست مصرف کننده با قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان می رسد.

اسماعیلی البته گفت: به غیر از هویج هیچ کمبود میوه و سبزیجاتی در بازار اصفهان نداریم، اگرچه قیمت ها بالا است.

وی در خصوص فروش هویج با کارت ملی در برخی شهرها، اظهار کرد: اگرچه این کار در برخی شهرها از جمله اهواز انجام شده، اما در اصفهان هویج با کارت ملی فروخته نمی شود.