۰ نفر

وزیر پیشین اقتصاد؛

خاندوزی اهل تعامل با کسب‌ و کارها است

۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبر: 554946
خاندوزی اهل تعامل با کسب‌ و کارها است

وزیر پیشین اقتصاد با اشاره به همکاری خود با سیداحسان خاندوزی در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خاندوزی ویژگی‌های دارد که به وی در شناسایی سریع مسائل اقتصاد و فعالیت در این زمینه کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، داوود دانش جعفری افزود: خاندوزی از نظر شخصیتی، نیرویی جوان و دارای بیانی خوب و شیوا است. از نظر تخصصی نیز فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه نیازهای کنونی اقتصاد ایران داشته و برای مثال، یکی از دروس ثابتی که وی در دانشگاه تدریس می‌کند، درس اقتصاد ایران است و به همین دلیل، از اقتصاد ایران، شناخت کافی دارد و اهل تعامل با کسب‌وکارها است.  
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تأکید بر اهمیت کار تیمی در اقتصاد ایران ادامه داد: در صورت اخذ رأی اعتماد مجلس، موفقیت  خاندوزی، در گرو همراهی نه‌فقط اجزای دولت بلکه همه نهادها با ایشان است. امیدوارم این کار تیمی شکل بگیرد و همگرایی لازم برای پیشرفت کار ایجاد شود تا وزیر اقتصاد هم در کارش موفق شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

در این میان احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است.

خاندوزی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است، نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی و استادیاری دانشگاه علامه طباطبائی (از سال ۱۳۹۳) و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه از دیگر سوابق این وزیر پیشنهادی است.

او در سال ۱۳۹۲ مسئولیت مدیر کلی بخش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. عضو شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و دبیر آن نیز بوده است. خاندوزی در دولت گذشته عضو هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود.

از دیگر پست‌های این وزیر پیشنهادی عضویت در هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سال ۱۳۹۴ است.

همچنین وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۸ به عضویت شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی درآمد.