۰ نفر

سرمایه گذاران خارجی چقدر در بازارهای مالی آمریکا سرمایه گذاری کردند؟

۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
کد خبر: 554550
سرمایه گذاران خارجی چقدر در بازارهای مالی آمریکا سرمایه گذاری کردند؟

ژاپن بزرگ‌ترین دارنده اوراق قرضه دلاری در آمریکا است.

به گزارش رویترز، میزان دارایی های سرمایه گذاران خارجی از اوراق قرضه آمریکا در ماه ژوئن به بالاترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۰ تاکنون رسیده است. طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، طرف های خارجی در ماه ژوئن در مجموع هفت تریلیون و ۲۰۲ میلیارد دلار اوراق قرضه وزارت خزانه داری در اختیار داشته اند که این رقم ۶۷ میلیارد دلار بالاتر از رقمی است که ماه قبل به ثبت رسیده بود. همچنین این میزان افزایش بالاترین میزان افزایش ماهانه در سال ۲۰۲۱ بوده است.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به گفته گندی گولدبرگ- استراتژیست ارزی تی دی سکیوریتیز- گفت: کشورهایی مثل ایرلند، جزایر کایمن و لوکزامبورگ در ماه اخیر به میزان قابل توجهی خرید اوراق دلاری را افزایش داده اند. این حدس در بین خریداران تقویت شده است که ارزش دلار در ماه های آینده تقویت خواهد شد.  

تنها در ماه ژوئن بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱.۶۰۶ درصد رسید.  

به تفکیک کشورهای مختلف، ژاپن بزرگ ترین خریدار اوراق قرضه آمریکا با یک تریلیون و ۲۷۷ میلیارد دلار بوده که این رقم نسبت به ماه قبل ۱۱ میلیارد دلار بیشتر شده است. در طرف دیگر اما روند نزولی دارایی های چین ادامه یافته و میزان اوراق قرضه در اختیار این کشور با ۱۷ میلیارد دلار کاهش نسبت به ماه قبل به یک تریلیون و ۶۱ میلیارد دلار رسیده است.  

داده های منتشرشده وزارت خزانه داری همچنین نشان می دهد که در ماه ژوئن، سرمایه گذاران خارجی ۱۲.۸۳۵ میلیارد دلار اوراق قرضه منتشرشده توسط شرکت های آمریکایی را خریداری کرده اند. این رقم برای سهام شرکت های آمریکایی، ۲۵.۲ میلیارد دلار اعلام شده است یعنی ۲.۴ میلیارد دلار بیشتر از ماه قبل.  

به طور کلی، جریان ورودی سرمایه های خارجی به بازارهای مالی آمریکا نسبت به ماه قبل ۳۱.۵ میلیارد دلار بیشتر شده است.