۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد؛

جزییاتی از جلسه مهم رییسی / وزارت اقتصاد نقش راهبردی دارد نه اجرایی

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲
کد خبر: 553715
جزییاتی از جلسه مهم رییسی / وزارت اقتصاد نقش راهبردی دارد نه اجرایی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزییاتی یکی از محورهای مهم جلسه رییسی با وزیر پیشنهادی اقتصاد را بیان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  گفت: در جلسه خاندوزی با رئیس جمهور، وی بر تقویت بازار سرمایه به عنوان یکی از محورهای اصلی جهش تولید و رفع موانع تولید تاکید داشت.

وی از خاندوزی به عنوان یکی از چهرهای جوان، فرهیخته و مسلط به مباحث اقتصادی نام برد و افزود: روحیه مشورت پذیری و تعامل با نخبگان در حوزه های مختلف اقتصادی از ویژگی های ممتاز وزیر پیشنهادی اقتصاد است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: خاندوزی به جهت حضور در مرکز پژوهش های مجلس تعامل و ارتباط مناسبی با فرهیختگان و اقتصاددانان داشته است.

وی از تخصص خاندوزی در چند حوزه مهم اقتصادی به عنوان برگ برنده وی یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین بحث های اقتصادی مالیات است، نگاه خاندوزی در این حوزه عدالت مالیاتی، کاهش مالیات از بخش تولید و رفتن به سمت مالیات بر عایدی و حتی مالیات بر درآمد است.

نماینده تربت حیدریه یکی دیگر از مشکلات حوزه اقتصاد را بحث گمرک‌ها و شفافیت و سهولت خدمات آن عنوان کرد و اظهار داشت: خاندوزی با سال‌ها تجربه عضویت در هیات علمی و همچنین دیده‌بان شفافیت و عدالت نگاه بسیار ویژه ای به این حوزه دارد.

زنگنه ضمن اشاره به جلسه رئیسی با وزیر پیشنهاد اقتصاد گفت: من مطلعم که خاندوزی در این جلسه بر تقویت بازار سرمایه به عنوان یکی از محورهای اصلی جهش تولید و رفع موانع تولید تاکید داشته است.

وی با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد با وزارت خانه هایی مثل وزارت رفاه، صمت و جهاد کشاورزی تفاوت جدی و و اساسی دارد تصریح کرد: در این وزارتخانه، وزیر اقتصاد بیشتر یک نقش مدیریت راهبردی دارد به این معنا که باید با تشخیص راهبردها، اولویت‌ها و مسیر اصلی اقتصاد بتواند آن را راهبری کند.

نماینده مجلس درباره برخی انتقادها به سابقه کم خاندوزی برای وزارت اقتصاد گفت: بر خلاف وزارت خانه های دیگر وزارت اقتصاد نگاه اجرایی و میدانی به آن معنا را ندارد.

زنگنه افزود: تجربه نشان داده که وزرای موفق اقتصادی در 40 سال گذشته معمولا کسانی بوده اند که سابقه اجراییشان از سایر وزرا در وزارتخانه های دیگر کمتر بوده است.

زنگنه افزود: اگر خاندوزی سابقه اجرایی قوی تری می داشت مطلوب تر بود اما خیلی جای نگرانی نیست چرا که او اشراف خوبی به مباحث اقتصادی دارد و در زمان حضور در مجلس به فرآیند قانون گذاری نیز کاملا آشنا و مسلط شد.

وی در پایان اظهار داشت:  خاندوزی در وزارت اقتصاد کار سختی در پیش دارد و قطعا هماهنگی سایر بخش های اقتصادی مثل سازمان برنامه وبودجه، بانک مرکزی، وزارت صمت و نفت می تواند در پیش برد این اهداف این وزارتخانه موثر باشد.