از آنجا که بدهی دولت ایتالیا بر اثر آسیب‌های وارد شده توسط شیوع ویروس کرونا، به بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم رسیده، بانک مرکزی این کشور توصیه کرد که برای رسیدن به ثبات اقتصادی به انسجام نیاز است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که دولت ایتالیا دچار بحران شده و شیوع ویروس کرونا میزان بدهی عمومی را به بالاترین سطح از زمان جنگ جهانی دوم رسانده، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که برای احیای رشد، رسیدن به انسجام، ضروری است.

انتظار می‌رود بدهی ایتالیا در پایان سال جاری به 160درصد از تولید ناخالص داخلی آن برسد که باید گفت این مساله یک چالش بزرگ برای اقتصادی که در طول دهه‌های گذشته راکد مانده، است.

رئیس بانک مرکزی ایتالیا در جمع فعالان بازار مالی گفت: "ما نمی‌توانیم این توهم را ایجاد کنیم که میزان بدهی عمومی می‌تواند تا بی‌نهایت افزایش یابد."

به رغم ثبت نرخ بهره پایین، قرار است بدهی 2.6تریلیون یورویی رم (3تریلیون دلار)، تقریبا 60میلیارد یورو از خزانه عمومی را برای پرداخت سود در سال جاری از بین ببرد.

ویسکو، رئیس بانک مرکزی ایتالیا گفت: "ایتالیا اکنون باید انسجام لازم برای بازگشت به مسیر توسعه را پیدا کند."

بانکداری مرکزی گفت از آنجا که مهار شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 سخت‌تر از حد انتظار بوده، خطرات بسیار اساسی، پیش‌بینی پایه برای بهبود در تولید که در بهار آغاز شد را تهدید می‌کند.

ویسکو اذعان داشت که حمایت از شرکت‌ها و خانوار در طول بحران مهم بوده، تا هنگامی که بتوان در طول زمان به آنها حق انتخاب بیشتر داد.

وی گفت که تنها با بازگشت به آخرین نرخ رشد پیش از بحران مالی جهانی، ایتالیا می‌تواند بدهی خود را با آسیب کمتری کاهش دهد.

در نمودار ارائه شده، نسبت بدهی دولت ایتالیا به تولید ناخالص داخلی این کشور را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-02-07_18-01-12