بر اساس آخرین آمار ارائه شده در خصوص وضعیت درآمد داروها در سراسر جهان، داروهای سرطانی از لحاظ میزان فروش در صدر لیست قرار دارند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ فروش داروهای سرطانی در سراسر جهان بسیار بیشتر از سایر داروها بوده و انتظار می‌رود درآمد حاصل از آنها تا سال 2026 بیشتر نیز شود. این گزارش توسط consultancy Evaluate ارائه شده و روند بخش دارویی را تجزیه و تحلیل می‌کند.

بر اساس آمار ارائه شده، داروهای سرطانی در سال 2019، 145.4میلیارد دلار فروش داشته که میزان آن تقریبا سه برابر بیشتر از فروش داروی بعدی موجود در این لیست است. گفتنی است که داروهای مرتبط با درمان دیابت 51میلیارد دلار فروش داشته است.

انتظار می‌رود تا سال 2026 فروش داروهای سرطانی بیش از دو برابر شود و به 311.2میلیارد دلار برسد.

قابل ذکر است که داروهای سرطانی بسیار گران بوده و به همین دلیل درآمد بالایی را به ارمغان می‌آورند. به عنوان مثال هزینه درمان سرطان برای هر بیمار آمریکایی بیش از 100هزار دلار است. از سویی نرخ سرطان نیز با افزایش سن انسان در حال رشد است.

پولی که برای تحقیقات سرطان صرف می‌شود به معنای عرضه داروهای جدید بوده که درمان سرطان را بهبود می‌بخشد، اما همچنین ممکن است قیمت داروها نیز افزایش یابد؛ زیرا شرکت‌ها برای داروهای جدید و تازه عرضه شده حق بیمه دریافت می‌کنند.

در نمودار ارائه شده، پرفروش‌ترین داروها در سراسر جهان را مشاهده می‌کنید؛

دارو