اقتصاد بریتانیا که در زمان اولین قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا شاهد بیشترین میزان سقوط در بیش از 20سال اخیر بود، دوره‌ای بهبود را تجربه کرد. اما آخرین ارقام ارائه شده برای ماه نوامبر نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی این کشور باز هم افت کرده است.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ تولید ناخالص داخلی بریتانیا پس از تجربه بیشترین میزان افت در آوریل که 19.5درصد سقوط را نسبت به ماه مارس داشت، شاهد یک دوره بهبود بود. بین ماه‌های آگوست و سپتامبر، تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای پنجمین ماه متوالی رشد کرد اما سرعت آن کاهش یافته بود.

اما همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، ارقام اخیر ماه نوامبر افت مجددی را نشان می‌دهد که باعث سرخوردگی آرزوهای اقتصادی برای بازگشت به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا شده است.

افت عظیم 19.5درصدی که همزمان با اولین ماه قرنطینه کامل اتفاق افتاد، بزرگترین سقوط ماهانه از سال 1997 بود. جاناتان آتو، معاون آمار ملی گفت: "اگر ماه‌های مارس و آوریل را با هم در نظر بگیرید، در پاییز شاهد سقوط 25درصدی بوده‌ایم. بزرگترین سقوطی که پیش از این مشاهده کردیم 2درصد بود؛ بنابراین، این میزان 10برابر بیشتر از افتی بود که پیش از شیوع ویروس کرونا داشتیم. تقریبا همه بخش‌ها روند نزولی را تجربه کرده است."

در نمودار ارائه شده، تولید ناخالص داخلی ماهانه بریتانیا را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-01-18_14-41-04