پس از اثرات مخرب ویروس کرونا و بیکاری میلیون‌ها نفر، بازار کار آمریکا به تازگی در حال نشان دادن علائم بهبودی است؛ اما با این حال تعداد فرصت‌های شغلی به ازای افراد بیکار هنوز پایین است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ در حالی که مطالبات اولیه بیکاری برای چند هفته گذشته متوقف شده، بازار کار ایالات متحده نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد.

در این زمینه بخوانید

بازار سهام آمریکا حباب دارد؟

رکود تاریخی اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا

کرونا خرده‌فروشان آمریکایی را در معرض انقراض قرار داد

بر اساس گزارش اداره آمار کار در اوایل هفته گذشته، تعداد فرصت‌های شغلی در ماه ژوئیه بیش از حد انتظار بود و در حالی که پیش‌بینی می‌شد 6میلیون مورد باشد، این آمار در پایان ماه به 6.6میلیون رسید.

در همین حال، کل اشتغال غیر زراعی از 130میلیون مورد در ماه آوریل، به 141میلیون مورد در ماه آگوست افزایش یافت و سبب بازگشت تقریبا نیمی از مشاغل از دست رفته در طول دوره قرنطینه شد.

با وجود افزایش فرصت‌های شغلی و کاهش تدریجی بیکاری، شمار افراد بیکار همچنان بالا است.

طبق آخرین گزارش دفتر آمار کار، در پایان ماه ژوئیه 16.3میلیون آمریکایی، در مقابل 6.6میلیون فرصت شغلی بیکار بودند.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، در حال حاضر نسبت افراد بیکار به ازای هر فرصت شغلی 2.5 است که این آمار در ماه آوریل 4.6 بود.

پیش از شیوع بیماری همه‌گیر، تعداد فرصت‌های شغلی از مارس 2018 بیش از سطح بیکاری بود، که نشان دهنده تقاضای بالا برای نیروی کار پس از بهبود وضعیت از زمان بحران مالی بوده است.

در ژوئیه 2009، شمار افراد بیکار به ازای هر موقعیت پر نشده به 6.4 رسید، که دلیل اصلی آن کاهش شدید فرصت‌های شغلی بود.

در نمودار ارائه شده، شمار افراد بیکار به ازای هر فرصت شغلی در آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

بیکاری آمریکا