بریتانیا، پس از تجربه سقوط بیش از 20درصدی در تولید ناخالص داخلی در نخستین ماه قرنطینه کامل به منظور مهار شیوع ویروس کرونا، در حال حاضر اندکی وضعیت خود را بهبود داده که البته هنوز امیدوارکننده نیست.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ تولید ناخالص داخلی ماهانه بریتانیا پس از تجربه رکورد بیشترین سقوط در ماه آوریل، زمانی که میزان آن در مقایسه با ماه مارس 20.4درصد کاهش را تجربه کرده بود، اندکی بهبود یافت. 

بین ماه‌های آوریل و مه، تولید ناخالص داخلی در بریتانیا دوباره 1.8درصد افزایش یافت، اما ضربه ویروس کرونا که بر حساب‌های ملی وارد کرده هنوز قابل مشاهده باقی مانده است.

همانطور که نمودار ارائه شده نشان می‌دهد، سقوط چشمگیر 20.4درصدی که همزمان با اولین ماه کامل قرنطینه بود، بزرگترین سقوط ماهانه از زمان آغاز چنین سوابقی در سال 1997 اعلام شد.

جاناتان آتو، نماینده آمارگر ملی، در گفت و گو با رادیو بی‌بی‌سی اظهار داشت: " اگر ماه‌های مارس و آوریل را با هم در نظر بگیرید، میزان سقوط 25درصد بود. بنابراین در طول دو ماه، اقتصاد یک‌چهارم کاهش را تجربه کرد. بزرگترین سقوطی که در گذشته شاهد آن بودیم تنها اندکی بیش از 2درصد بود، بنابراین در حال حاضر شاهد سقوط 10برابر بیشتر از وضعیتی هستیم که پیش از شیوع ویروس کرونا دیدیم و تقریبا تمام بخش‌ها دچار انقباض شده است."

در ماه ژوئن، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در پیش‌بینی‌های سال 2020 گفت که بهره‌وری این کشور در سطح جهان بزرگترین ضربه را خواهد داشت، در حالی که آمار بیکاری در ماه آوریل برای کشورهای G7 دو برابر شد.

در نمودار ارائه شده، شاخص تولید ناخالص داخلی ماهانه برای بریتانیا را مشاهده می‌کنید؛

تولید ناخالص داخلی بریتانیا