شاخص گروه فلزات اساسی امروز شنبه با گذار از مدار 230 هزار واحدی به 232 هزار و 520 واحد رسید. این در حالی است که دو روز پایانی هفته گذشته در گروه فلزات اساسی با روند کاهشی به پایان رسیده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، در حالی که شاخص این گروه هفته گذشته تا کانال 234 هزار واحدی پیش رفته بود در روز چهارشنبه با یک سقوط نزدیک به 2500 واحدی بار دیگر به کانال 220 هزار واحدی بازگشت کرده و به 228 هزار واحد رسیده بود. با این وجود این گروه نخستین روز کاری را در شنبه هفتم دی ماه با یک روند افزایشی آغاز کرد و با افزایش بیش از 3700 واحدی بیش از 1.5 درصد رشد نسبت به چهارشنبه گذشته به ثبت رساند.

نگاهی به جدول معاملات بیانگر آن است که بیشترین حجم معاملات امروز شنبه در گروه فلزات اساسی به نمادهای فولاد و فملی به ترتیب با معامله بیش از 51 و 32 میلیون سهم به ارزش تقریبی 27 و 21 میلیارد تومان تعلق داشت. ناگفته نماند که دو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ملی صنایع مس صدر جدول حجم معاملات را در بیشتر روزهای هفته در اختیار دارند.

در این گروه کمترین حجم معاملات به ترتیب با معامله بیش از 54 هزار و 44 هزار سهم در نمادهای فخاس و فسپا به ترتیب به ارزش 800 و 700 میلیون تومان اتفاق افتاد. بیشترین درصد تغییرات معاملات امروز با اعمال تغییر 5 درصدی در قیمت پایانی در معاملات نمادهای فلوله، فجر، فسرب، فپنتا و فسپا بود. گفتنی است که نمادهای فمراد و فروس به ترتیب با -1.51 و -2.02 در ته جدول تغییرات نسبت به قیمت‌های پایانی روز گذشته قرار گرفتند.

بورس