با توجه به لیست ارائه شده در خصوص گوشی‌هایی که کمترین میزان تابش اشعه رادیواکتیو را دارند، ZTE و سامسونگ گلکسی نوت 8 در جایگاه نخست قرار گرفتند.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ اخیرا، دفتر محافظت از تشعشات فدرال آلمان، لیستی در خصوص گوشی‌های تلفن همراه که کمترین میزان پرتوهای خطرناک را ساطع می‌کنند ارائه کرده است.

طبق آمار ارائه شده، تلفن‌های همراهی که کمترین میزان تابش اشعه رادیواکتیو را دارند، گوشی‌های ZTE و سامسونگ گلکسی نوت 8 بودند که با میزان جذب تنها 0.17 وات در هر کیلوگرم در صدر قرار گرفتند.

جالب توجه است که در کنار نوکیا، گوشی‌های سامسونگ از ویژگی‌های برجسته‌ای نسبت به سایر گوشی‌ها برخوردار هستند که باید گفت محصولات این شرکت کره جنوبی، هشت جایگاه را در این لیست به خود اختصاص داده‌ است.

قابل ذکر است که به وضوح، بین شرکت رقیب سامسونگ، یعنی اپل در این زمینه تضاد دیده می‌شود. در مقایسه، آیفون نه تنها هیچ جایگاهی در این لیست کسب نکرد، بلکه در لیست گوشی‌هایی که بیشترین میزان تشعشعات را دارند، دو جایگاه را اشغال کرد.

در حالی که راهنمایی و توجه زیادی در این زمینه در خصوص کمک به افراد برای انتخاب تلفن همراه با مضررات کمتر وجود ندارد، این تحقیق، گوشی‌هایی که میزان جذب خاص آنها (میزان جذب اشعه رادیواکتیو توسط بدن انسان) کمتر از  0.60 وات در هر کیلوگرم باشد مورد تایید قرار گرفته است.

در نمودار ارائه شده، گوشی‌هایی که کمترین میزان تابش اشعه رادیواکتیو را دارند، مشاهده می‌کنید؛

کدام گوشی‌ها کم‌ترین تابش اشعه رادیواکتیو را دارند؟