با توجه به لیست ارائه شده در خصوص برترین کارفرمایان برای زنان در ایالات متحده، شرکت Estée Lauder با کسب بالاترین امتیاز، در جایگاه نخست قرار گرفت.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به رغم اقدامات اعمال شده در راستای کاهش شکاف جنسیتی میان زنان و مردان در ایالات متحده، تفاوت عظیم میزان حقوق پرداختی بین این دو جنسیت هنوز هم کاملا مشهود است. اگر چه این تبعیض در بسیاری از شرکت‌های آمریکایی به چشم می‌خورد، مجله فوربز، لیستی را در خصوص برترین کارفرمایان برای زنان در ایالات متحده ارائه کرده است.

قابل ذکر است که در این لیست، 60هزار زن، که 40هزار نفر از آنها در شرکت‌هایی کار می‌کردند که حداقل هزار نفر کارمند داشته، مورد بررسی قرار گرفته است. در این گزارش معیارهای مختلف مرتبط با زنان شاغل، در نظر گرفته شده که بر اساس آن، 300 شرکت، با دریافت بالاترین امتیاز، بهترین کارفرمایان برای زنان شناخته شدند.

شایان ذکر است که در این رتبه‌بندی، شرکت چند ملیتی تولیدکننده لوازم آرایشی Estée Lauder، با کسب بالاترین امتیاز 88.79 از 100، در صدر لیست قرار گرفت. جالب توجه است که این شرکت، برای نشان دادن حسن نیت خود در زمینه دفاع از حقوق زنان و مبارزه با تبعیض جنسیتی، در ماه آوریل سال گذشته، دو مدیر زن به مجموعه خود افزود که در حال حاضر، از کل 17 مدیر این شرکت، 8 نفر زن هستند. شرکت زیبایی Ulta Beauty، با کسب امتیاز 88.46، در جایگاه دوم قرار گرفت. این در حالی است که دانشگاه یوتا، با کسب امتیاز 88.21، رتبه سوم را ازآن خود کرد.

در نمودار ارائه شده، بهترین کارفرمایان برای زنان در یالات متحده در سال 2019 را مشاهده می‌کنید؛

photo_2019-07-07_16-00-08