آمار ارائه شده در خصوص میزان هزینه روشن ماندن یک لامپ ال‌ای‌دی ۱۰واتی در کشورهای اروپایی که در طول سال به طور میانگین سه ساعت در روز برق بسوزاند، حاکی از آن است که در کشور دانمارک بیشتر از همه جا و در کشور بلغارستان کمتر از سایر مناطق باید پول برق داد.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ در بسیاری از کشورهای اروپایی، لامپ‌های ال‌ای‌دی کم‌مصرف جایگزین لامپ‌های پرمصرف قدیمی شده‌اند. طول عمر این لامپ‌ها، حدود 25 برابر بیشتر از لامپ‌های قدیمی است و مصرف برق آنها تقریبا 75 درصد کمتر است.

بنابراین، سوالی که مورد بررسی قرار گرفته این است که برای استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی که به طور میانگین سه ساعت در روز در طول یک سال استفاده می‌شود، اروپاییان چقدر هزینه برق پرداخت می‌کنند؟ 

بر اساس گزارش ارائه شده توسط یورو استات، هزینه برق در دانمارک برای مصرف یک سال از این لامپ 3.12 یورو است که از سایر کشورهای اروپایی بیشتر است. آلمانی‌ها با پرداخت 3 یورو در سال برای استفاده از این مدل لامپ، در جایگاه دوم این لیست قرار گرفته است. این در حالی است که بلژیک، با هزینه 2.94 یورو در سال، در جایگاه سوم قرار دارد.

جالب توجه است که کشور بلغارستان، با هزینه برق تنها 1.01 یورو در سال برای استفاده از این لامپ کم‌مصرف، از سایر کشورها ارزان‌تر بود.

در نمودار ارائه شده، میزان هزینه برق یک لامپ ال‌ای‌دی 10واتی در کشورهای اروپایی که در یک سال به طور میانگین سه ساعت در روز روشن باشد را مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2019-05-22 at 06.04.38