جهان در سال جاری شاهد افزایش نرخ تورم به 3.83درصد خواهد بود.

اقتصاد آنلاین - مهسا نجاتی؛ تورم اغلب به عنوان افزایش سطح عمومی قیمت کالا و خدمات تعریف می‌شود. از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008، شاهد افزایش تورم در سطح جهانی هستیم که عامل مشکلاتی اساسی برای مردم سراسر جهان شده است. بالاترین تورم ثبت شده در سطح جهان، مربوط به سال 2007 است که تا 6.4درصد نیز رسید.

گزارش سالانه تورم، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را در سال 2014 با بیشترین میزان نرخ تورم اعلام کرد. همچنین در سال 2015، کشورهای ونزوئلا و اوکراین بالاترین نرخ تورم را تجربه کردند.

در نتیجه رکود اقتصادی در سطح جهان، عدم کارآمدی بانک مرکزی و افزایش نرخ بهره، هزینه زندگی در کشورهای خاورمیانه بسیار بیشتر از کشورهای صنعتی بوده است.در سال 2015 نرخ تورم در کشورهای صنعتی تنها 0.35درصد بوده ،در حالی که در خاورمیانه و آفریقا بیش از 6.2درصد گزارش شده است.

با توجه به پیشرفت اقتصادی به دنبال بحران مالی جهانی، کشورهای توسعه یافته عضو اتحادیه اروپا و اعضای منطقه یورو، استراتژی‌های اقتصادی را برای تقویت اقتصاد خود و حفظ یک اقتصاد پایدار تنظیم کردند. به همین سبب، امید است که در سال‌های آتی شاهد کاهش نرخ تورم در سطح جهان باشیم.

نمودار ارائه شده، میزان نرخ تورم از سال 2012 تا 2022 را در سطح جهان نشان می‌دهد؛

بررسی 10ساله نرخ تورم در جهان