در حال حاضر مصرف سیگار در کشورهای مختلف هزینه‌های بالایی را در بر می‌گیرد. در بررسی‌هایی که در ایالت متحده صورت گرفت مشخص شد افراد سیگاری شهر کنتاکی آمریکا حدود 56هزار دلار به طور سالیانه صرف خرید سیگار می‌کنند که این هزینه برای یک فرد سیگاری سنگین 2.8 میلیون دلار در طول زندگی است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، سیگار علاوه بر مضررات فراوانی که بر روی سلامتی انسان دارد، زیان‌های مالی فراوانی را نیز در پی دارد. استفاده از دخانیات موجب مرگ بیش از نیم میلیون نفر به‌طور سالیانه در آمریکا می‌شود و همچنین هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی آن بیش از 300میلیارد دلار در سال است.

مطالعات اخیر که توسط  WalletHubانجام شد، برای بررسی میزان هزینه ای بود که افراد سیگاری  آمریکا در طول زندگی خود صرف می‌کنند. این تحقیق بر اساس میزان هزینه خرید سیگار در هر روز، هزیته مراقبت ‌های بهداشتی و ضررهای مالی وارده و سایر هزینه‌های صرف شده به دلیل این عادت بود.

بر اساس نمودار، شهر کنتاکی با داشتن نخستین جایگاه خرید سیگار سالیانه 55.973 دلار هزینه صرف خرید سیگار می‌کند، نیویورک با صرف 55.911 دلار در جایگاه دوم قرار دارد، پس از آن کلمبیا با 55.167 دلار در رتبه سوم قرار دارد.

بر اساس محاسبات انجام شده، مصرف یک پاکت سیگار در روز برای افراد ساکن شهر کنتاکی که اعتیاد زیادی به سیگار دارند، مبلغ 2.8 میلیون دلار در طول زندگی خود هزینه دارد.

هزینه سیگار در آمریکا