۰ نفر

معاون مرکز آمار؛

اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ تا پایان بهمن

۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱
کد خبر: 173467
اعلام نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ تا پایان بهمن

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار گفت: نتایج سرشماری نفوس مسکن 95 تا پایان بهمن اعلام می‌شود.

علیرضا زاهدیان، در مورد نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعات و نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵نهایی نشده، ولی امیدواریم بتوان گزارش آن را تا پایان بهمن ماه سال جاری ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران در پاسخ به این سوال که قرار بود طبق گفته رئیس مرکز آمار تا پایان دی ماه اطلاعات مربوط به سرشماری منتشر شود، گفت: در گذشته به دلیل آنکه از کاغذ استفاده می‌شد، سرجمع ارقام به صورت اطلاعات اولیه یا نتایج مقدماتی منتشر می‌شد. با این حال در حال حاضر از نرم‌افزار و شیوه‌های نوین آماری استفاده شده و منتظر تایید جزئیات آماری در سطح بلوک و مناطق هستیم.

وی با بیان اینکه بلوک متشکل از یک منطقه که به 4 خیابان منتهی می‌شود، افزود: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار رکورد در هر بلوک وجود دارد و تلاش می‌شود تا بتوان تا پایان بهمن ماه آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 95 گزارش شود.

زاهدیان ادامه داد: در گذشته معمولا نتایج سرشماری اردیبهشت و مرداد سال بعد از ‌آن اعلام می‌شد، اما با استفاده از امکانات و تجهیزات نوین امیدواریم بتوان تا پایان ماه جاری اطلاعات کامل را ارائه دهیم.

طرح هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مهر و آبان سال ۹۵ به دو شیوه حضوری و اینترنتی با استقبال مردم انجام شد و رئیس مرکز آمار ایران در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران این طرح از ارائه گزارش آن تا پایان دی ماه خبر داده بود. اولین سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران در سال ۱۳۳۵ توسط مرکز امار ایران اجرا شد.