۰ نفر

با رفع این اشتباه غذای بی نظیر درست کنید!

۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 678142
با رفع این اشتباه غذای بی نظیر درست کنید!

در آشپزی ناخودآگاه اشتباهات زیادی مرتکب می‌شویم که غذا را خراب می‌کنند و زحمات ما را هدر می‌دهند و درصورت حذف این اشتباهات طعم و ارزش غذا بسیار بهتر خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هنر آشپزی یک چالش است، زیرا به مهارت، زمان و تمرکز زیادی نیاز دارد. هدف این است؛ غذایی درست کنید که همه آن را بپسندند. شاید خیلی از شما ترفند های مهم آشپزی را ندانید و اشتباهاتی را مرتکب شوید. 

پختنِ پاستا در آب بسیار کم

آماده کردن پاستا ساده است؛ اما در حقیقت خیلی ها آن را سخت می کنند. شما باید به اندازه کافی برای پختنِ پاستا از آب استفاده کنید، در غیر اینصورت پاستا خیلی خشک و سفت می شود؛ یعنی برای نیم کیلو پاستای خشک، باید چهار لیتر آب استفاده کنید و حتی زمانی که پاستا در حال پخته شدن است هم، سطح آب باید بالاتر از آن باشد.

در نظر نگرفتن زمان پخت

قبل از این که بخواهید کل غذا را بار بزارید، قطعاً باید مواد ریز را بپزید. خیلی ها به پختن پیاز و سیر توجه نمی‌ کنند؛ در صورتی که موادی مثل پیاز و سیر باید کاملا پخته و سرخ شده باشند و بعد آن ها را در غذای تان بریزید.

در بعضی از رسپی های قدیمی به شما می‌ گویند که نمک را در انتهای کار به غذا اضافه کنید؛ اما در چنین حالتی غذا شور تر از حالت طبیعی می شود؛ پس بهتر است این کار را نکنید و نمک را حین آشپزی استفاده کنید.

شکستن تخم مرغ در ظرف مخصوص آشپزی

گاها تخم مرغ را در همان ظرف مخصوص آشپزی که می خواهید غذا را درست کنید، می شکنید اما این اشتباه است. شاید بعضی از تخم مرغ ها خراب باشند یا لکه خون داخل آن ها وجود داشته باشد که کارتان را خراب می‌ کند و گاهی اوقات مشخص نمی شود؛ پس حتما آنها را در ظرف جداگانه ای بشکنید.

خیلی از شما از همان قاشق های آشپزی تان برای جدا کردن گوشت چرخ کرده استفاده می کنید؛ اما این کار اشتباه است. می‌ توانید از له کننده سیب زمینی برای انجام این کار کمک بگیرید، زیرا قاشق ماهیتابه را خط می اندازد و گوشت را هم خوب جدا نمی کند.

آماده نکردن مواد غذایی از قبل

بعضی افراد هنگام آشپزی شروع به خرد کردن و آماده کردن مواد می کنند؛ در صورتی که این کار اشتباه است. شما باید مواد را از قبل آماده کنید تا آشپزی تان بهتر از آب دربیاید.

استفاده از چاقوی کُند

چاقوی کند خطرناک تر از چیزی است که به نظر می رسد، زیرا راحت تر لیز می خورد و احتمال دارد که به دست های شما آسیب وارد کند. از طرفی کارتان هم یکدست و منظم پیش نمی رود؛ پس از چاقوی تیز استفاده کنید.

پیش از این؛ عقیده ها بر این بود که باید هسته آووکادو را داخل آن نگه داشت تا از خراب شدن جلوگیری شود؛ اما متاسفانه این روش اشتباه است. برای اینکه پروسه اکسید شدن را به تاخیر بیندازید، کمی روغن زیتون را بعد از جدا کردن هسته به آووکادو بزنید و بعد آن را داخل ظرف گذاشته و در یخچال قرار دهید.

پر کردن بیش از حد قابلمه و ماهیتابه

بسیار مهم است که ماهتابه یا قابلمه فضای خالی داشته باشد.‌ پر کردن بیش از حد آن باعث می شود که ظرف پر از رطوبت شود، دما افت کند و طعم غذا هم خوب نشود و تحت تاثیر قرار بگیرد.

توجه نکردن به تفاوت طعم سیر

سیر طعم بسیار قوی دارد؛ اما نوع آماده سازی هم در طعم آن تفاوت ایجاد می کند؛ مثلاً اگر سیر را رنده کنید، طعمش به خوردِ غذا می رود. اگر آن را ریز خرد کنید، راحت تر می توانید سرخش کنید؛ اما اگر می خواهید فقط مقدار کمی از بو و طعم سیر داخل غذای تان باشد، یک سیر کامل را داخل غذا بیندازید. این نکات را بدانید تا اشتباها برای غذایی که به عنوان مثال میخواهید فقط عطر سیر در آن به مشام برسد، از روش نادرستی استفاده نکنید.