۰ نفر

طرز تهیه یک غذای اعیانی ویژه مجردها!

۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 675526
طرز تهیه یک غذای اعیانی ویژه مجردها!

شویدپلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای فوری و خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شاید وقتی اسم غذاهای مجردی می‌آید همه یاد نیمرو و املت بیفتند. اما بعضی غذاها هم هستند که می‌توان خیلی سریع آن‌ها را آماده کرد و از طعم بی‌نظیر آن هم لذت برد؛ بدون آنکه لازم باشد هزینه خیلی زیادی برای آن متقبل شویم. شوید پلو با تن ماهی یک غذای اعیانی ویژه همین دوران است

حال این این غذای اعیانی چه موادی لازم دارد و چگونه آماده می شود؟

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با تن ماهی

    برنج ۲پیمانه

    شوید ۲-۳ قاشق غذاخوری سرپُر

    تن ماهی ۱ عدد

    نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی


شوید پلو با تن ماهی با سالاد

مرحله اول

ابتدا برنج را نسبت به نوع آن خیس کنید، سپس یک قابلمه را تا نیمه آب پر‌ کنید و روی حرارت زیاد قرار‌ دهید تا آب جوش بیاید. حالا ۱ قاشق چای‌خوری نمک داخل آب جوش‌ بریزید و پس از آن برنج خیسانده شده را داخل آب جوش بریزید.

مرحله دوم

حالا با کفگیر یا قاشق کمی هم بزنید تا دانه‌‌های برنج به هم نچسبند. پس از گذشت چند دقیقه برنج‌‌ها را زیر دندان تست کنید. زمانی که دانه‌‌های برنج کاملا نرم شده باشند و مغز برنج سفت باشد باید برنج را آبکشی نمایید.

مرحله سوم

حالا روی برنج آب سرد بگیرید و پس از آبکشی کنار‌ بگذارید. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار‌ دهید و مقداری روغن داخل آن‌ بریزید، سپس به سلیقه خود از سیب زمینی ورقه شده یا نان لواش خانگی برای ته‌دیگ استفاده‌ کنید.

مرحله چهارم

حالا کمی برج روی ته دیگ‌ بریزید تا روی آن را به طور کامل پوشش دهد. سپس کمی از شوید خشک روی برنج بپاشید و به همین ترتیب برنج و شوید را لایه به لایه داخل قابلمه‌ بریزید.‌ می‌توانید از شوید تازه هم استفاده نمایید.

مرحله پنجم

البته اگر شوید تازه استفاده کردید حتما کمی شوید خشک هم اضافه کنید، چون شوید خشک عطر بسیار خوبی به پلو‌ می‌دهد. در لایه آخر برنج‌ بریزید و در آخر با دسته کفگیر یا قاشق یک سوراخ وسط برنج ایجاد‌ کنید تا به خوبی دم بکشد.

مرحله ششم

حالا یک دم‌کنی روی در قابلمه قرار‌ دهید و اجازه‌ دهید شوید پلو به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش قرار‌ دهید تا از سالم بودن کنسرو اطمینان حاصل نمایید.

مرحله هفتم

سپس تن ماهی را از کنسرو خارج ‌کنید و روغن اضافی آن را دور‌ بریزید. فقط کمی از روغن تن ماهی را نگه دارید. حالا تن ماهی را در یک تابه کوچک کمی تفت‌ دهید تا به‌طور کامل از هم باز شود، سپس به همراه شوید پلو سرو ‌کنید. برای دیاشتن یک غذای پلویی دیگر، هویج پلو مجلسی با گوشت قلقلی و زرشک را امتحان کنید.

شوید پلو با تن ماهی غذای اعیانی

نکات مهم برای تهیه شوید پلو با تن ماهی

 می‌توانید به‌جای تن ماهی از پنیر سفید صبحانه هم کنار این غذا استفاده و یک طعم متفاوت را امتحان کنید.

 از گوجه سرخ‌شده هم می‌توانید کنار غذای خود استفاده نمایید.

شوید پلو با تن ماهی طرز تهیه