۰ نفر

چطور یک ترشی متفاوت درست کنیم؟ / طرز تهیه فوری ترشی انگور شانی یا سیاه

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 675523
چطور یک ترشی متفاوت درست کنیم؟ / طرز تهیه فوری ترشی انگور شانی یا سیاه

می‌توانید این ترشی خوشمزه را در ابتدای فصل پاییز همزمان با رسیدن انگور شانی تهیه و در زمستان برای سرو در کنار بیشتر غذا‌ها آماده کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ترشی انگور سیاه یکی از ترشی‌های بسیار خوشمزه و ساده تبریزی است که به ترشی انگور شانی نیز معروف است.‌ به شما پیشنهاد‌ می‌شود که یک بار این ترشی تست کنید و از طعم بی نظیر و خواص خوب انگور سیاه نیز لذت ببرید.

انگور سیاه برای کنترل قند و خون و دیابت بسیار مفید است. ترشی انگور شانی با نبات سرکه تهیه‌ می‌شود که بهتر است از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید تا تیز نباشد.

مواد لازم برای تهیه ترشی انگور سیاه با سرکه

    انگور شانی یا انگور سیاه ۱ کیلوگرم

    نبات حتما ساده یا کم زعفران ۲۰۰ گرم

    سرکه انگور و آب جوشیده سرد شده به مقدار مساوی


در این زمینه بخوانید؛

طرز تهیه یک کباب رژیمی خوش عطر و لذیذ / فوت و فن خوشمزه شدن کباب

 

ترشی شانی یا انگور سیاه

مرحله اول

ابتدا باید انگور شانی را بشویید و روی یک دستمال نخی پهن کنید و با کمک قیچی خوشه‌های بزرگ را به کوچک‌تر خرد کنید. این ترشی به همراه ساقه سرو‌ می‌شود و نیاز به حبه کردن انگور نیست. حبه‌های خشک و له‌شده را از خوشه‌ها جدا کنید تا طعم و مزه ترشی را خراب نکند.

مرحله دوم

در ادامه برای این مقدار ترشی نیاز به یک ظرف شیشه‌ای ۳ لیتری دارید که بهتر است از قبل بشویید و استریل کنید زیرا چرب بودن ظرف باعث کپک زدن و خراب شدن ترشی‌ می‌شود. انگور‌های خشک را داخل شیشه بریزید. آب را از قبل بگذارید تا به جوش بیاید و خنک شود. ابتدا تا نیمه ظرف آب پر کنید و بعد سرکه قرمز یا سرکه خانگی بریزید.

مرحله سوم

در ادامه باید ظرف را پر کنید و روی ترشی نبات قرار دهید. روی در ترشی یک نایلون بکشید و در ظرف را خوب ببندید و کیپ کنید. برای ۱ الی ۲ ماه در جای خنک و تاریک قرار دهید تا ترشی برسد و بعد سرو کنید. به همین راحتی ترشی ترشی انگور سیاه حاضر شده و بهتر است بعد از باز شدن در، آن را مصرف و در یخچال نگهداری کنید. این ترشی را کنار خورشت بادمجان نوش جان نمایید.

نکات کلیدی در تهیه ترشی انگور سیاه

    هرچه این ترشی بیشتر بماند طعم و مزه بهتری به خود‌ می‌گیرد.

    گنجایش ظرف باید طوری باشد که بعد از ریختن آب و سرکه انگو‌ها داخل مایع غوطه‌ور شوند.

    قبل از تکمیل شدن ۲ ماه نباید در ظرف ترشی را باز کنید.

    در بعضی از دستور پخت‌ها به‌جای نبات از شرکه و قند استفاده‌ می‌کنند، ولی کیفیت نبات بهتر است.

ترشی انگور شانی