۰ نفر

چرا اسنپ و تپسی از گوگل پلی حذف شدند؟

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۲۹
کد خبر: 681884
چرا اسنپ و تپسی از گوگل پلی حذف شدند؟

سه پیام رسان بومی و دو اپلیکیشن حمل و نقل هوشمند کشور از گوگل پلی حذف شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که نه تنها خود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شده بلکه به طور کلی اکانت متعلق به این شرکت‌ها از گوگل پلی حذف شده است. آنطور که برخی از این تیم‌ها می‌گویند، آنها ایمیل مبنی بر حذف شدن این اپلیکیشن بخاطر تحریم‌ها دریافت کرده‌اند. در حال حاضر کاربران نمی‌توانند این اپلیکیشن‌ها را از گوگل پلی دانلود و یا آپدیت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، سه پیام رسان بومی و دو اپلیکیشن حمل و نقل هوشمند کشور از گوگل پلی حذف شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که نه تنها خود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی حذف شده بلکه به طور کلی اکانت متعلق به این شرکت‌ها از گوگل پلی حذف شده است. آنطور که برخی از این تیم‌ها می گویند، آنها ایمیل مبنی بر حذف شدن این اپلیکیشن بخاطر تحریم‌ها دریافت کرده‌اند. در حال حاضر کاربران نمی‌توانند این اپلیکیشن‌ها را از گوگل پلی دانلود و یا آپدیت کنند.

 اسامی این اپلیکیشن‌ها به این شرح است: اسنپ، تپسی، سروش، بله، آی گپ. حذف برخی از این برنامه‌ها از عصر روز گذشته ۲۴ آبان رخ داده و برخی از آنها نیز ظهر امروز دچار این موضوع شدند. بررسی‌های اولیه این موضوع را نشان داد که ظاهرا حذف آنها به دست خود گوگل انجام شده و ایمیل دریافتی از سوی گوگل به صاحبین این کسب و کارها، این موضوع را تایید کرده است. روابط عمومی تپسی نیز این موضوع را تایید کرد.

پیگیری‌ها از این تیم‌ها برای چرایی حذف شدن اکانت آنها از گوگل پلی تا این لحظه به این موضوع رسیده که دلیل این ماجرا «تحریم‌ها» اعلام شده است. این موضوع زمانی عجیب می‌شود که طی ماه‌های اخیر تحریم‌های فناوری زیادی نسبت به کاربران و کسب و کارهای آنلاین ایرانی برداشته شده بود اما حالا بار دیگر به نظر می‌رسد که خود گوگل دست به حذف یک سری از اپلیکیشن‌های ایرانی زده است.

ناگفته نماند خود پلتفرم گوگل پلی نزدیک به دو ماه است که فیلتر شده است.

همچنین بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد ‌با توجه به کاهش شدید امتیاز اسنپ فود⁩ [قبل از حذف بر اساس تصویر]، این «احتمال» نیز اکنون مطرح است که ریپورت گسترده کاربران باعث حذف برخی اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی شده باشد.

بر اساس آنچه آرشیو اینترنت نشان می‌دهد، حدود ۳ ماه پیش در ۱۷ آگوست امتیاز اپلیکیشن اسنپ فود ۲.۵ بوده است. قبل از حذف امتیاز این اپلیکیشن به ۱.۱ رسیده بود.

چرا اسنپ و تپسی از گوگل پلی حذف شدند؟