۰ نفر

این گیاهان برای شما خوش شانسی می آورند

۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 669520
این گیاهان برای شما خوش شانسی می آورند

آیا می‌دانستید که اگر گیاهان خوش شانس را پرورش دهید، می‌توانند اقبال و رفاه را به خانه شما جذب کنند؟ اگر به داشتن شانس بهتر، سلامتی یا جذب یک شریک عالی علاقه مند می باشید، گیاهان خوش یمن بهترین گزینه هستند.

گیاهان آپارتمانی که میگن خوش شانسی میاره

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ادامه این مقاله همراه ما باشید زیرا قصد داریم به معرفی انواع گیاه خوش یمن و بررسی خواص شگفت انگیز و تأثیرات مثبت آنها، در محل زندگی بپردازیم، پس در ادامه نیز با ما همراه شوید.

از گذشته میان انسان و گیاهان رابطه تنگاتنگی وجود داشته که تا به امروز نیز ادامه یافته است. انسان همیشه سعی داشته است تا در میان طبیعت زندگی کند یا گیاهان را به محل زندگی خود بیاورد. در فرهنگ ها و اعتقادات مختلف همیشه گیاهان نقش والایی داشته اند، که دلیل آن می تواند وجود خاصیت دارویی، درمانی و انرژی بخشی بعضی از آنها باشد.

برخی از گیاهان با حضورشان در محل زندگی، انرژی های مثبت از خودشان ساطع می کنند و تأثیرات مثبتی در روند زندگی افراد می گذارند، که به آنها گیاهان خوش یمن گفته می شود. برخی دیگر از مردم، آن را با نام گیاه شانس می شناسند و بر این باور هستند که حضور آنها در هر محیطی می تواند خوش یمن باشد.

اما قبل از خرید بهتر است که همه نکات راجع به راهنمای خرید گل و گیاه مطالعه کنید تا با گیاهان مناسب آشنا شوید و سپس آن را به صورت آنلاین سفارش دهید تا خانه شما سرشار از زیبایی و انرژی مثبت شود.

وجود گیاهان خوش یمن در منزل، عشق، سعادت و موفقیت را با خود به همراه می آورد.

معرفی انواع گیاهان فنگ شویی یا خوش یمن

گیاهان خوش یمن، هماهنگی و سعادت را به ارمغان می آورند. اعتقاد بر این است که گیاهان آپارتمانی فنگ شویی زمانی که آنها را در مناطق مختلف خانه خود قرار دهید بسیار خوشایند هستند زیرا می توانند انرژی مثبت را در جنبه های مختلف زندگی تقویت کنند. برای خانه هایی که بیش از حد با عنصر فلزی پر شده اند، آوردن گیاهان به فضای شما می تواند به تنظیم تعادل عناصر کمک کند. علاوه بر این، انعطاف پذیری و مهربانی را القا می کند که هر خانه ای به آن نیاز دارد.

به گفته آنجی چو، معمار، نویسنده و متخصص فنگ شویی، میگوید که جدا از این واقعیت که رنگ سبز با شفا همراه است، افزودن گیاهان آپارتمانی می تواند انرژی یک عنصر خاص فنگ شویی را تقویت کند: چوب. عنصر چوب با فراوانی، خانواده، سلامتی و پول همراه است. قرار دادن یک گیاه آپارتمانی منزل می تواند انرژی حیاتی رشد و عمل را به خانه شما بیاورد.

1) بامبو

بامبو

از گذشته تا به امروز، مردم چین اعتقاد داشته اند که گیاه بامبو می تواند باعث ثروت، خوشبختی و موفقیت برای صاحب خود شود. در باور آنها، بامبو یک نوع گیاه شانس محسوب می شود که می تواند با خود خوش شانسی به ارمغان بیاورد. گیاه بامبو از جمله محبوب ترین گیاهان فنگ شویی به حساب می آید و در واقع، هر تعداد از شاخه های بامبو بر اساس آئین فنگ شویی، معنایی متفاوت دارد.

به عنوان مثال؛ یک شاخه بامبو به معنای رفاه، دو شاخه به معنی ابراز عشق و علاقه، سه شاخه عمر طولانی، ثروت و پیشرفت، چهار شاخه به مفهوم مرگ، پنج شاخه نماد بهره مندی ثروت در تمام جهات زندگی، شش شاخه به معنی موفقیت و نهایتاً هفت شاخه به معنای سلامتی می باشد.

برای مراقبت از گیاه بامبو، ساقه ها را باید هرچند وقت یک بار هرس کنید. این امر، باعث قوی تر شدن ساقه شده و سبب می شود تا گیاه رشد بهتر و صحیح تری داشته باشد. همچنین، سبب تجمع هر چه بیشتر انرژی در گیاه بامبو نیز می شود. معمولاً گیاه بامبو را در ظروف شیشه ای شفاف نگهداری می کنند، این امر باعث می شود که نگهداری از آن بسیار ساده تر شود.

گیاه بامبو جایگاه ویژه ای در آئین فنگ شویی دارد و به عنوان گیاه شانس شناخته می شود.

2) گیاه پاچیرا

پاچیرا، درخت خانگی بسیار زیبایی است که ساقه هایی در هم پیچیده دارد و به عنوان سمبل پول و ثروت شناخته می شود. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، چرا این گیاه به گیاه شانس یا جذب کننده ثروت، مشهور شده است؟ علت این معروفیت آن است که در زمان های گذشته، مرد بسیار فقیری در راه بازگشت به خانه، گیاهی عجیب را مشاهده نمود که ساقه های در هم پیچیده داشت.

او گیاه را با خود به خانه می برد و بعد ها با فروش بذر آن گیاه ثروتمند می شود. جالب است بدانید که علاوه بر خوش یمن بودن، دانه پاچیرا ارزش غذایی و اقتصادی زیادی دارد و نگهداری از این گیاه در شرق آسیا، بخصوص در چین و ژاپن بسیار مرسوم است. اعتقاد بر این است که نگهداری از گیاه خوش یمن پاچیرا، ثروت و موفقیت را با خود به همراه می آورد.

3) گیاه اسپاتی فیلوم

گیاه اسپاتی فیلوم دارای خاصیت جذب سمومی مانند؛ بنزن و فرمالدئید موجود در هوا می باشد. همین امر باعث شده است که این گیاه به عنوان گیاهی خوش یمن که بدی و انرژی منفی را جذب می کند، شناخته شود. بطور کلی وجود گیاهان خوش یمن از جمله اسپاتی فیلوم در محل زندگی، با کاهش انرژی های منفی محیط، حال روحی شما را بهتر می کند.

گیاه اسپاتی فیلوم، به گیاه آورنده ی صلح و آشتی نیز معروف است. اگر بخواهیم علمی و منطقی تر به آن نگاه کنیم، هوای سالم تر حال انسان را بهبود می بخشد و این امر در زندگی تأثیر مثبت می گذارد. از گیاه اسپاتی فیلوم به عنوان گیاه شانس یا جذب کننده ی ثروت نیز یاد می شود.

4) گیاه یشم

گیاه یشم از جمله گیاهان خوش یمن و ایجاد کننده خوشبختی و موفقیت است. مرسوم است که این گیاه را به منظور پیشرفت کسب و کار، به صاحبان مشاغل هدیه می دهند. یشم یکی از با اهمیت ترین گیاهان فنگ شویی محسوب می شود. آئین فنگ شویی بیان می دارد که، اشخاصی که از گیاه یشم نگهداری می کنند، از عمر طولانی برخوردار خواهند بود. این گیاه در آئین باستان نیز از جمله گیاهان خوش یمن به حساب می آمده و مردم به منظور جذب ثروت و انرژی های مثبت، آن را در ورودی خانه خود قرار می دادند.

5) گل ارکیده

گیاه انرژی بخش ارکیده

یکی از زیباترین و محبوب ترین گیاهان خوش یمن گلدار، گل ارکیده است که در آیین فنگ شویی از آن، به عنوان آورنده شانس و خوشبختی یا گل شانس یاد می شود. وجود گل ارکیده، شانس شما را برای پیدا کردن نیمه گمشده خود بیشتر می کند و روابط را در محیط زندگی شما بهبود می بخشد. گل ارکیده یک گل خوش یمن و انرژی بخش است، زیرا در هنگام شب از خود اکسیژن تولید می کند. از این رو با قرار دادن آن در اتاق خواب، می توانید خوابی همراه با آرامش داشته باشید.

گل ارکیده در بعضی فرهنگ ها، به عنوان نماد زیبایی و عشق نیز شناخته می شود. در فنگ شویی از ارکیده به عنوان گل خوش یمن و نماد شادی، روابط بهتر و باروری یاد می شود. این گل از عمر طولانی و روش نگهداری آسانی برخوردار است و دارای برگ های بزرگ و ضخیمی است که از پایین ساقه شروع به رشد می کنند.

گل های ارکیده، در انتهای ساقه هایی که از میان گیاه رشد کرده اند، می رویند و معمولاً دارای پنج گلبرگ بیضی شکل یا نیزه ای می باشد که در رنگ های مختلف وجود دارند. ارکیده به عنوان یکی از گیاهان خوش یمن علاوه بر ایجاد شادی و عشق، حس آرامش را نیز در محیط القا می کند.

6) گیاه کراسولا

برگ های سکه ای شکل این گیاه خوش یمن، نماد ثروت است، از این رو این گیاه را سمبلی برای جذب ثروت و رفاه در زندگی می دانند. این گیاه در شرایط مناسب می تواند تا 2.5 متر رشد کند و مانند یک درختچه باشد. گیاه کراسولا از خانواده ی ساکولنت است، که این امر بدین معناست که، مقاومت بالایی در برابر تغییرات محیطی دارد و از عمر بالایی برخوردار است. کراسولا یکی از گیاهان خوش یمن است که به نگهداری و مراقبت زیادی نیاز ندارد و گفته می شود در برخی مواقع تا 100 سال نیز عمر می کند. این گیاه شانس خود را با دیگر گیاهان سازگار می کند و به ایجاد یک محیط طبیعی و متعادل کمک می کند.

7) گیاه فیکوس الاستیکا

این گیاه یکی دیگر از گیاهان خوش یمن است که به تصفیه ی هوای محیط پیرامون خود کمک می کند و موجب بوجود آمدن تعادل در محیط زندگی می شود. این گیاه شانس، ثروت و رفاه را با خود به همراه می آورد و مثبت اندیشی را رواج می دهد. این گیاه در فنگ شویی نماد خوش شانسی به حساب می آید و باعث می شود که کارها به بهترین شکل ممکن پیش رود. گیاه فیکوس الاستیکا، دارای برگ های ضخیم و دایره ای شکل است که در رنگ های مختلف مانند؛ سبز، زرد، سفید، کرم، قرمز و ... یافت می شوند. این گیاه می تواند تا ارتفاع 300 سانتی متری رشد کند.

8) نخل شامادورا

نخل شامادورا یکی دیگر از گیاهان خوش یمن بوده و از جمله بهترین انواع نخل ها در اندازه کوچک محسوب می شود، که برای دکوراسیون منزل بسیار مناسب هستند. این گیاه تا ارتفاع 60 سانتی متری نیز رشد می کند و دارای برگ هایی شبیه به سرخس است. این نخل به مراقبت زیاد احتیاج ندارد و با دریافت میزان اندکی نور و رطوبت به خوبی رشد خواهد کرد.

نخل شامادورا از جمله گیاهان فنگ شویی است و جایگاه ویژه ای در این آئین دارد. این گیاه خوش یمن با تصفیه هوا و کاهش آلاینده های محیطی، سبب ایجاد سلامتی بیشتر در محیط پیرامون خود می شود.

9) گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا گاز های سمی موجود در هوا را جذب می کند و از این رو باعث بهبود سلامتی افراد می شود. این گیاه خوش یمن از طریق انرژی محافظتی که دارد، ساکنان منزل را از انرژی های بد در امان نگه می دارد. گیاه سانسوریا با قرارگیری در یک خانه شلوغ، می تواند به فضای خانه آرامش بخشیده و انرژی مثبت را در محیط پیرامون خود افزایش دهد.

از این رو اگر به دنبال گیاهی هستید، که در محیط زندگی شما آرامش ایجاد کند و روحیه ی شما را بهبود بخشد، می توانید از وجود سانسوریا که از جمله گیاهان خوش یمن و آرامش بخش است، در منزل خود بهره ببرید.

10) گیاه سرخس بوستون

از دیگر گیاهان خوش یمن، که هوای خانه را از سموم پاکسازی کرده و در بوجود آمدن احساس و انرژی مثبت نقش بارزی دارد، گیاه سرخس بوستون است. این گیاه می تواند تا ارتفاع 2.5 متر رشد کند و با برگ های بلند خود، محیط دفتر کار یا محل زندگی شما را زیبا تر کند. این گیاه خوش یمن انرژی های منفی محیط را جذب کرده و با کاهش سطح استرس در افراد، روحیه ی آن ها را شاد و پر انرژی می کند. استفاده از این گیاه در درمان بیماری هایی چون افسردگی، می تواند میزان ناامیدی و بی انگیزگی را در فرد کاهش دهد.

11) کاکتوس ها

کاکتوس ها گیاهانی هستند که معمولا با تیغ و خار پوشیده شده اند. در بعضی از فرهنگ ها، گیاه کاکتوس خاردار را حامل انرژی منفی می دانند. در آئین فنگ شویی نیز بر این عقیده اند که، کاکتوس های خاردار در افراد خلق و خوی خشن ایجاد می کنند. اما بر خلاف این نظرات، در واقع کاکتوس ها نیز، از جمله گیاهان خوش یمن هستند و از خود انرژی منفی تولید نمی کنند، بلکه انرژی بد و منفی را به خود جذب می کنند. از نظر علم فیزیک نیز ثابت شده است که، کاکتوس ها از دسته ی گیاهان با خاصیت جذب امواج مضر رادیویی هستند.

به علاوه برخی از کاکتوس ها پس از تکمیل دوره ی رشد رویشی، گل های بسیار زیبایی می دهند که تماشای آنها، سبب ارتقای تمرکز و بهبود روحیه ی افراد می شود. همچنین در برخی فرهنگ ها، کاکتوس ها به عنوان گیاه شانس و نماد ثروت شناخته می شوند. پس کاکتوس ها نه تنها سبب ایجاد انرژی منفی در محیط نمی شوند بلکه، حضور در مجاورت آنها باعث رفع خستگی و از بین رفتن افکار منفی می شود.

12) گیاه پتوس

این گیاه یکی از محبوب ترین گیاهان خوش یمن است، که علاوه بر زیبا ساختن فضای منزل، سبب ایجاد انرژی مثبت در محیط خانه می شود. پتوس یک گیاه رونده خانگی است و از این رو، نماد سرزندگی، پویایی و حرکت محسوب می شود. برگ های این گیاه خوش یمن سبز و براق بوده و روش نگهداری آن آسان است. در نتیجه شما می توانید با تهیه ی این گیاه خاص، حس طراوت و شور را در محیط خانه خود ایجاد کنید.

13) گل یاسمن

یاسمن یک گل خوش یمن است که با رایحه دلنشین و مطبوع خود، ثروت، رفاه و آرامش را به خود جذب می کند. این گل به علت بوی فوق العاده دوست داشتنی و ملایمی که دارد، سبب ایجاد عشق و محبت در محیط می شود. گل یاسمن برگ های سفید بسیار زیبایی دارد و از گیاهان فنگ شویی فوق العاده محبوب به شمار می آید. سفیدی رنگ برگ ها صلح و آرامش را در بین افراد ساکن خانه ایجاد می کند. با نگهداری این گل شانس، شما محبت بیشتری را در روابط عاشقانه ی خود احساس خواهید کرد.

14) گیاه ریحان مقدس

این گیاه در فنگ شویی جایگاه ویژه ای دارد و با نام Tulasi نیز، شناخته می شود. ریحان مقدس به دلیل توانایی کاهش انرژی های منفی در محیط، به عنوان یکی از گیاهان خوش یمن شناخته شده و مردم در کشور هندوستان آن را پرستش می کنند. جالب است بدانید که این گیاه در شب اقدام به آزاد سازی اکسیژن می کند. از این رو با نگهداری این گیاه خوش یمن در فضای اتاق خواب، می توانید خواب راحت و آرامی را تجربه کنید.

15) گیاه کوردیلین

کوردیلین به عنوان گیاه شانس شناخته می شود و دارای گونه های متنوع و با رنگ های متفاوت می باشد. این گیاه نیز همچون دیگر گیاهان خوش یمن، دارای توانایی های منحصر به فردی می باشد و برخی از مردم بر این باورند که، می تواند سبب افزایش موفقیت و سعادت افراد خانه شود. این گیاه در فنگ شویی نیز، گیاهی شانس آور به شمار می آید که در صورت نگهداری دو عدد گلدان از آن در خانه، موفقیت و عشق را به میزان دو برابر افزایش می دهد.

16) گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا یک نوع ساکولنت خانگی با برگ های سبز و پر آب است. این گیاه علاوه بر خواص دارویی و خوراکی، از جمله گیاهان خوش یمن محسوب می شود. بر اساس اعتقاد برخی از مردم، این گیاه انرژی های منفی را به خود جذب می کند و باعث افزایش سطح انرژی های مثبت در محیط می شود. برخی دیگر از مردم معتقدند که، این گیاه خوش یمن، پس از جذب انرژی های منفی پژمرده می شود. این گیاه همچنین از میزان آلودگی های محیطی می کاهد و سبب بهبود سلامتی افراد می شود.

کلام نهایی

از دیرباز تا کنون، مردم همواره برای افزایش هر چه بیشتر همبستگی خود با طبیعت، گیاهان را در محل زندگی یا کار خود نگهداری می کنند. نگهداری گیاهان در خانه، علاوه بر جنبه زیبا آرایی محیط، باعث ایجاد شور و نشاط در بین افراد خانواده می شود. پس اگر گیاه آپارتمانی ندارید، زمان آن فرا رسیده است که دست بجنبانید.

با حضور گیاه آپارتمانی در کنار شما، طراوت و انگیزه برای رشد هر روز به شما سلام می کند.

با استفاده از فهرست گیاهان آپارتمانی می‌توانید گیاهان جدیدی را به کلکسیون گیاهان منزلتان اضافه‌ کنید که شرایط مراقبت از آنها متناسب با دما و هوای خانه شماست. نه تنها در مورد گیاهان متداول در ایران اطلاعات کسب می‌کنید بلکه می‌توانید با گلها و گیاهان کمیاب و خاص مانند انواع گیاهان گلدار، تراریوم ها، کوکداماها و گیاهان هوازی، کاکتوس ها … آشنا شوید. 35 میلیون تولید گیاهان آپارتمانی تا به اینجای سال گواه استقبال بی نظیر مردم برای نگهداری گیاهان آپارتمانی در منازل است.

در این میان، آنچه که حائز اهمیت است نقش گیاهان خوش یمن بر کیفیت زندگی ما است. در باور مردم برخی از این گیاهان، انرژی های منفی محیط را به خود جذب کرده و برخی دیگر خود، حامل انرژی منفی هستند. در نمودار زیر درصد استقاده مردم از گیاهان خوش یمن را نشان میدهد:

به عنوان مثال؛ برخی افراد از کاکتوس ها به عنوان منبع انرژی منفی یاد می کنند، در صورتی که بر خلاف این باور، کاکتوس ها امواج منفی را به خود جذب کرده و سبب تولید انرژی مثبت می شوند. از نظر آئین فنگ شویی، انواع خاصی از گیاهان به دلیل آنکه برای افراد خوش شانسی با خود به همراه می آورند به عنوان گیاه شانس شناخته می شوند، که در این رابطه میتوان به گیاه بامبو اشاره کرد.

در این آئین گل ارکیده به گل شانس معروف است و سبب ایجاد عشق و خوشبختی در زندگی می شود. فنگ‌ شویی در ارتباط با گل و گیاه بر این اساس استوار است که، بعضی گیاهان، خوش شانسی، خوشبختی و رفاه بیشتری برای خانه و افراد ساکن آن به ارمغان می آورند. از این رو شما می توانید، با توجه به خصوصیات گیاهان خوش یمن، یک یا چند مورد از آنها را تهیه و با جایگذاری آن در مکان مناسب، انرژی های منفی محیط را به خارج از محل زندگی خود منحرف کنید.

چنانچه سوال و یا پیشنهادی اگر داشتید و یا اینکه خواستید تجربه شخصی خود از نگهداری این گیاهان با بقیه هم به اشتراک بذارید، میتوانید در قسمت کامنت این عمل را انجام دهید.