۰ نفر

مهم ترین نشانه پشیمانی بعد از طلاق چیست؟

۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 669234
مهم ترین نشانه پشیمانی بعد از طلاق چیست؟

آیا مردان بعد از طلاق پشیمان میشوند؟ این سوال را خانومهایی از ما میپرسند که هنوز به همسر سابقشان علاقه مندند و شاید بخاطر یکسری اتفاقات مجبور شده اند تن به طلاق بدهند.​

بزرگترین حسرت افرادی که طلاق میگیرن

به گزارش اقتصاد آنلاین، ما در این مقاله کلا به مبحث پشیمانی بعد از طلاق می پردازیم و به تمام سوالات شما در این مورد پاسخ می دهیم.

گاهی اوقات بزرگترین مشکلات با یک قهر شروع می شود ، جهت آشنایی با این موضوع حتما مقاله روانشناسی قهر مردان و زنان را بخوانید.

آیا مردان بعد از طلاق پشیمان میشوند

طلاق برای هردو طرف سخت است اما در جواب این سوال که آیا مردان بعد از طلاق پشیمان میشوند باید بگوییم که تحقیقات نشان داده ۶۱ درصد مردان از طلاق خود پشیمان نمی شوند.

البته از دست دادن ناگهانی همسر برای مردها بسیار سخت است و خیلی دیر با آن کنار می آیند زیرا هم از لحاظ عاطفی وابسته تر هستند و هم نزدیک ترین و قابل اعتمادترین فرد زندگیشان را از دست داده اند.

مطالعات نشان داده که مردان بعد از طلاق بهای سنگینی را باید بپردازند.زیرا آنها پس از جدایی بیشتر در معرض بیماری های معمولی تا جدی قرار می گیرند.دچار افسردگی می شوند و متاسفانه برخی از آنها برای درمان مشکلشان به الکل و مواد مخدر پناه می برند.

اگر می خواهید از دلایل و نشانه های دلتنگی مردان و زنان بعد از جدایی آگاه شوید صفحه روانشناسی بعد از جدایی را مطالعه نمایید.

پشیمانی مرد بعد از طلاق

یکی از دلایلی که باعث پشیمانی مرد بعد از طلاق می شود این است که آقا هنوز همسر سابق خود را دوست دارد یا اینکه در روابط جدیدش مرتبا شکست می خورد.

بطور میانگین یک سوم از زوجینی که طلاق گرفته اند بعد از مدت کوتاهی از تصمیمشان پشیمان شده و خودشان را بخاطر اینکار سرزنش می کنند.در طی یک نظر سنجی که در آن با ۲۵۴ زن و ۲۰۶ مرد مصاحبه شد محققان دریافتند که ۲۷ درصد از زنان و ۳۲ درصد از مردان از طلاق پشیمان شده اند.

دلایل پشیمانی بعد از طلاق

دلایل پشیمانی بعد از طلاق در مردان و زنان کمی با هم متفاوت است اما بطور معمول هردوی آنها بخاطر احساس تنهایی، یادآوری خاطرات و مرور عشق سابق، تاثیر منفی جدایی روی کودک، مشکلات مالی و … از جدایی پشیمان می شوند.

بسیاری از والدین به ویژه زنان پس از تمام شدن ازدواجشان غمگین و پشیمان می شوند زیرا نتوانستند خانواده را به خاطر فرزندانشان حفظ کنند.

بعضی از زوجین هم بلافاصله بعد از طلاق وارد رابطه می شوند و حس می کنند که این رابطه هم فرقی با قبلی ندارد و بخاطر همین از جدایی پشیمان می شوند.درصورتیکه شما برای بهبودی باید به خودتان زمان بدهید تا بتوانید در رابطه بعدی موفق و خوشحال باشید.

احتمال برگشت بعد از طلاق چقدر است؟

تنهایی طلاق

آمار مربوط به ازدواج مجدد با همسر سابق نشان میدهد که احتمال برگشت بعد از طلاق تعجب آور است.بطور کلی حدود ۶ درصد از زوج هایی که طلاق گرفته اند در نهایت مجددا با هم ازدواج می کنند و تا ۷۲ درصد از آنها در این ازدواج می مانند.

دلایل متعددی باعث ازدواج مجدد این زوجین می شود مثلا:

گاهی وقتها زوج ها تا زمانیکه طلاق نگرفته اند متوجه نمی شوند که چقدر برای همدیگر عزیز هستند. و این فاصله باعث می شود که فرد بفهمد چقدر همسرش را دوست دارد.

بعضی از زوجین بعد از طلاق می فهمند که هیچ کسی به اندازه همسر سابقشان برای آنها خوب و مناسب نیست.

نشانه های پشیمانی بعد از طلاق چیست؟

نشانه های پشیمانی بعد از طلاق در مردان به این شکل خودش را نشان می دهد:

بیش از حد شما را چک می کند

وقتی مرد حتی بعد از جدایی نگران شما باشد و دائما با شما تماس بگیرد تا از خوب بودن حالتان مطلع شود یعنی یک جورایی از طلاق پشیمان است.

او در روزهای اول جدایی حالتان را از دوست و آشنا می پرسد اما بعد از مدتی خودش با شما تماس می گیرد.

نشان میدهد که خیلی خوشحال است

او بصورت نمایشی به همه نشان می دهد که چقدر از مجرد بودن لذت می برد.در اینستاگرام و … پست می گذارد و در خصوص مزایای زندگی مجردی حرف می زند.طوری رفتار می کند که انگار همه چیز عالی است و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده.شادی او بقدری افراطی است که براحتی می توانید به ساختگی بودن آن پی ببرید.وقتی با چنین مردی در مورد جدایی اش صحبت می شود سریع بحث را عوض می کند زیرا از طلاق پشیمان است و نتواسته آنرا بپذیرد.

در همه ی مهمانی ها حضور دارد

بعد از یک رابطه طولانی معلوم است که دوستان مشترک زیادی دارید.اما یکدفعه می بینید که او در جاهایی حاضر می شود که در طول ازدواجتان اصلا حضور نداشت.این یعنی او بخاطر از دست دادن شما پشیمان است.

بخاطر شما تغییر کرده است

از آنجاییکه شما را خوب میشناسد می داند که قبلا از چه چیزهایی در ازدواج بدتان می آمده.مثل سیگار کشیدن و … شاید قبلا بخاطر این مساله با هم دعوا هم کرده باشید اما به یکباره می بینید که او سیگار را ترک کرده است

برای صحبت با شما راه های مختلفی را امتحان می کند

یکی از نشانه های پشیمانی بعد از طلاق این است که فرد به بهانه های مختلف به شما پیام میدهد یا زنگ می زند.گاها بهانه های خنده دار.

آیا زنان بعد از طلاق پشیمان می شوند؟

بیشتر پشیمانی زن بعد از طلاق بخاطر فرزندان است.زنان می دانند که طلاق چقدر به فرزند آسیب می زند و خیلی از انها یک زندگی سراسر زنج را فقط بخاطر بچه ها تحمل می کنند.البته اینکار آنها را تایید نمی کنیم چراکه هر فردی یکبار به دنیا می آید و دوست دارد از زندگی و رابطه با همسرش راضی باشد.

دلیل دیگری که ممکن است موجب پشیمانی زن بعد از طلاق بشود وضعیت مالی است مخصوصا برای زنانی که در دوران متاهلی خانه دار بوده اند.

بعضی از زنان که دچار مشکلات درونی و عاطفی هستند میگویند که طلاق هم من را خوشحال نکرد.من فکر می کردم که مشکل من بخاطر همسرم است اما بعد از جدایی متوجه شدم که خودم دچار مشکل بودم.چون وظیفه هیچکس نیست من را خوشحال کند و هرکسی خودش مسئول شادی خودش می باشد.

چقدر زمان میبرد تا یک مرد طلاق را پشت سر بگذارد؟

نمی توانیم دقیق و واضح بگوییم که چقدر زمان می برد تا مردان طلاق را بپذیرند و از آن عبور کنند.اما بر اساس قانون روانشناسان به ازای هر پنج تا هفت سال زندگی مشترک، فرد بعد از طلاق به یکسال دوره بهبودی نیاز دارد.البته اگر از ازدواج خود ناراضی هستید و طلاق بصورت توافقی است ممکن است اینقدرها طول نکشد.

برخی از مردان فقط در طی چند ماه با طلاق کنار می آیند و سراغ زندگی شان می روند اما این روند ممکن است برای عده ای دیگر سالها طول بکشد.

مردها در مقایسه با زنان دید منفی تری به طلاق دارند حتی اگر بعد از جدایی زودتر ازدواج کنند.