۰ نفر

تسریع در روند واردات واکسن کرونا با ورود شخص رییس جمهور

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۰۷
کد خبر: 562354
تسریع در روند واردات واکسن کرونا با ورود شخص رییس جمهور

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات وزیر بهداشت علت تسریع در روند واردات واکسن کرونا ورود شخص رییس جمهوری به این موضوع بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، زهرا شیخی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، نمایندگان ضمن تاکید بر ضرورت توجه به بحث عدم تعارض منافع، درخواست کردند که در تعیین معاونت‌های وزارتخانه و روسای علوم پزشکی کشور این موضوع لحاظ شود که افرادی که کار خصوصی انجام می‌دهند یا تمام وقت حضور ندارند در این سمت ها قرار نگیرند یا حداقل تعهد محکمی از آنها بگیرند که منافع مردم به خطر نیفتد.

وی توضیح داد: در جلسات قبل از رای اعتماد، وزیر بهداشت قول داد که در انتصابات عدم تعارض منافع را لحاظ کند و امروز نیز مجدد بر حساسیت کمیسیون بهداشت در خصوص این موضوع تاکید شد؛ چون بحث تامین منافع مردم در میان است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین ضرورت بازبینی تصمیمات و انتصابات در کمیته علمی ستاد کرونا را از دیگر تاکیدات کمیسیون برشمرد و گفت: در این جا هم به موضوع تعارض منافع تاکید شد تا از این بابت که افرادی که با شرکت های داروسازی و خصوصی مرتبط هستند در کمیته حضور نداشته باشند و منافع مادی و سلامت مردم لحاظ شود.

وی موضوع دیگر این جلسه را بحث واکسیناسیون عنوان و اظهار کرد: وزیر بهداشت در مورد بحث واکسیناسیون اعلام کرد که سرعت در روند واکسیناسیون به دلیل مداخله و تلاش و پیگیری های شخص رییس جمهور بود که با روسای کشورهای دیگر تماس گرفته و به دنبال آن تعداد بسیاری واکسن خریداری و وارد شده است به گونه ای در هفته های اخیر ایران دومین کشور در دنیا از نظر میزان واکسیناسیون بوده است.

شیخی افزود: همچنین اعضای کمیسیون بهداشت نگرانی‌شان درباره خستگی پرستاران کادر درمان بیان کرده و خواستار تسریع در روند استخدام پرستان و اضافه شدن نیروی تازه‌نفس به کادر درمان شدند همچنین بر لزوم توجه جدی به دستیاران تخصصی و بازبینی شرایط آنها تاکید شد چون متاسفانه طی ماه‌های اخیر شاهد افسردگی‌ها و تحت فشار قرار گرفتن آنها بوده‌ایم.