۰ نفر

محمودزاده؛

مبلغ وام مسکن ملی بیشتر می شود

۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۳۴
کد خبر: 579350
مبلغ وام مسکن ملی بیشتر می شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش میزان تسهیلات برای واحد‌های نهضت ملی مسکن مشمول متقاضیان واحد‌های مسکن ملی هم می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان آورده برای هموطنان دهک‌های چهارم به بالای ۴۰ میلیون تومان و برای دهک‌های اول تا سوم هم ۵۰ درصد این مبلغ یعنی ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی میزان آورده اولیه متقاضیان را در راستای سایر پروژه‌های مسکنی در نظر گرفته است.

متقاضیان خودمالک می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند

او با بیان اینکه متقاضیان خود مالک یا صاحب ملک سازندگانی که در بافت‌های موجود در شهر اقدام به ساخت می‌کنند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، گفت: شرایط به گونه‌ای است اگر متقاضی در تهران که در خواست ملک دارد علاوه بر آنکه در طرح‌های دولتی و یا پروژه‌های شهر‌های جدیدی که در خود شهر تهران قرار دارد، ثبت نام کند در پروژه‌هایی که توسط سازندگان خصوصی ساخته می‌شود هم می‌تواند ثبت نام و از این تسهیلات استفاده کند، البته اگر سازنده خود ملکی دارد می‌تواند در قالب تسهیلات خود مالکی استفاده کند.

بیان اینکه تسهیلات طرح جهش تولید مسکن همان پیشنهاداتی بود که پیش از این اعلام شده بود، گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: رقم این تسهیلات در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان مسکن ملی نگران نباشند هر میزان تسهیلاتی که در طرح نهضت ملی مسکن به تصویب رسیده در قانون جهش تولید مسکن هم برای پروژه‌های مسکن ملی هم مصوب شده و متقاضیان این پروژه‌ها هم می‌توانند از این تسهیلات با همین شرایط استفاده کنند.