۰ نفر

ارمنستان خواستار عادی سازی روابط با ترکیه شد

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۳:۰۴
کد خبر: 603553
ارمنستان خواستار عادی سازی روابط با ترکیه شد

نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد که کشورش صادقانه خواستار عادی سازی روابط با ترکیه و برقراری روابط دیپلماتیک است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیکول پاشینیان روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار کرد: «ما نشستی با نمایندگان ویژه در مورد عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه داشته ایم. ما خواستار برقراری روابط دیپلماتیک با ترکیه و بازکردن مرز‌ها هستیم. اگر این روند با سرعت پیش برود احتمالا ارمنستان در مجمع دیپلماتیک آنتالیا شرکت خواهد کرد.»

به گزارش راشاتودی، پاشینیان همچنین اظهار کرد که شکست گفت‌وگو‌ها برای عادی سازی غیرمنطقی است، زیرا جامعه جهانی به ویژه روسیه اتحادیه اروپا و آمریکا از روند عادی سازی حمایت می‌کنند.

از طرفی دیگر، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که از آرارات میرزویان همتای ارمنی‌اش برای شرکت در مجمع دیپلماتیک در آنتالیا دعوت کرده است. وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که وزیر در حال بررسی مشارکت در این مجمع است.

در جریان مناقشه قره باغ در سال ۲۰۲۰، آنکارا از جمهوری آذربایجان حمایت و نیرو‌های ارمنی را به اشغال خاک باکو متهم کرد. ترکیه پس از این درگیری، تلاش‌ها برای ایجاد روابط نزدیک با ایروان را آغاز کرد. کارشناسان این اقدام آنکارا را نفوذ بیشتر در منطقه عنوان کرده اند.