{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} C {{weatherData.main.temp}}
کد خبر 331771

پس از آنکه خبرگزاری «رویترز» از لغو مجوز «ایران ایر» در آلمان خبر داد، برلین این خبر را تکذیب کرده و آن را ناشی از اشتباه لفظی مقام مصاحبه‌شونده خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، یک مقام آلمانی روز پنج‌شنبه خبر منتشر شده در مورد لغو مجوز فعالیت خطوط هوایی «ایران ایر» (هما) در آلمان را تکذیب کرد و گفت خبر پیشین ناشی از اشتباه لفظی مقام مصاحبه‌شونده بوده است.

خبرگزاری «رویترز» ساعتی پیش به نقل از منابعی در دولت آلمان مدعی شد که دولت این کشور مجوز پرواز و فرود هواپیماهای هما در آلمان را لغو کرده است.

دیروز «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی ایران به رسانه‌ها گفت که علاوه بر خطوط هوایی «ماهان»، هواپیماهای ایران ایر هم در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند، اما مقام آلمانی این مسئله را تکذیب کرده است.

برلین چند روز پیش مجوز فعالیت خطوط هوایی «ماهان» در آلمان را لغو کرده بود.

این تصمیم آلمان با استقبال گسترده مقام‌های دولت آمریکا مواجه شد و سفیر واشنگتن در برلین نیز از آلمانی‌ها به دلیل این تصمیم تشکر کرد.

پایگاه «واشنگتن فری بیکن» روز چهارشنبه گزارش داد که آمریکا متحدان اروپایی خود را نیز برای تحریم خطوط هوایی ایرانی تحت فشار قرار داده است. 

ارسال نظر

آخرین قیمت ها از کف بازار
سایر بخش های خبری