۰ نفر

تاثیرات مثبت خصوصی‌سازی واقعی صنعت خودرو تشریح شد

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۵۲
کد خبر: 377506
تاثیرات مثبت خصوصی‌سازی واقعی صنعت خودرو تشریح شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند که در صورت تحقق صحیح خصوصی سازی صنعت خودرو، به طراحی و افزایش کیفیت محصولات توجه بیشتری خواهد شد چراکه همگام با خصوصی سازی، هدف رقابتی شدن محصولات پر رنگ می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند که در صورت تحقق صحیح خصوصی سازی صنعت خودرو، به طراحی و افزایش کیفیت محصولات توجه بیشتری خواهد شد چراکه همگام با خصوصی سازی، هدف رقابتی شدن محصولات پر رنگ می شود.

ولی ملکی در مورد خصوصی سازی صنعت خودرو اظهار داشت: پیرامون خصوصی سازی صنعت خودرو قانون تصویب شده و یکی از مواد طرح ساماندهی صنعت خودرو به این موضوع پرداخته و بر اساس این قانون، دولت باید ظرف 3 سال از صنعت خودرو خارج شود و به تصدی گری در این صنعت پایان دهد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی این قانون اجرا شود، کسی مقاومت نخواهد کرد و خصوصی سازی، عملی و محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس وظیفه خود را در این خصوص انجام داده و قانون مورد نظر را تصویب نموده و ظرف 3 سال از ابلاغ قانون، واگذاری باید انجام شود.

ملکی درخصوص تاثیرات مثبت خصوصی سازی بر صنعت خودرو گفت: اگر به شیوه هایی که در گذشته واگذاری ها را انجام داده ایم پیش رویم وضعیت بدتر می شود، یعنی مجموعه ها در وضعیت خصولتی قرار می گیرند و یا به اهل خود واگذار نمی شوند، اما اگر خصوصی سازی به درستی انجام شود در این صورت تصمیم گیری ها به شیوه ای بهتر انجام خواهد شد زیرا اتخاذ تصمیم در بخش خصوصی راحت تر است، همچنین مجموعه ها تلاش خواهند کرد قیمت تمام شده محصولات را رقابتی کنند.

وی افزود: در صورت تحقق خصوصی سازی صحیح، به طراحی و افزایش کیفیت محصولات توجه بیشتری خواهد شد چراکه هدف رقابتی شدن محصولات پر رنگ خواهد شد. همچنین مجموعه های خصوصی قادر هستند با بیرون از مرزها راحت تر تعامل برقرار کنند و حتی راه های دور زدن تحریم ها برای بخش خصوصی راحت تر است. همچنین دستگاههای نظارتی نمی توانند از مجموعه های خصوصی در مورد نحوه صرف منابع مالی خود توضیح بخواهند مگر اینکه اقدامی در جهت زیان به کشور انجام داده باشند. البته ممکن است در کنار این آثار مثبت، برخی اتفاقات دیگر مانند تعدیل نیرو به وقوع پیوندد زیرا بخش خصوصی با این تعداد نیرو کار نخواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شرکت ها به معنای واقعی خصوصی باشند و خصوصی سازی صنعت خودرو به درستی انجام شود قطعا این امر در کاهش فساد و رانت تاثیر دارد و در این صورت از رانت جلوگیری می شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: البته در گذشته گاهی اوقات رانت هایی در شرکت های خصوصی وارد کننده دیده شده که البته از امروز در این خصوص قضاوت نمی کنیم اما مسلم است که اگر مجموعه ها به اهل خود واگذار شوند تاثیرات مثبت شرح داده شده، محقق خواهد شد.