۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

پیوستن به FATF رویارویی با تحریم‌ها را آسان می‌کند/CFT دوباره در مجلس رای می‌آورد

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 316043
پیوستن به FATF رویارویی با تحریم‌ها را آسان می‌کند/CFT دوباره در مجلس رای می‌آورد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که به واسطه پیوستن به FATF همکاری و مبادله با دنیا میسر می‌شود و رویارویی با تحریم‌های آمریکا را آسان می‌کند.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: بحث ترامپ و برجام و تحریم ها یک موضوع است و بحث پیوستن به FATF یک موضوع دیگر است که نشان می‌دهد ایران به مبارزه با پولشویی و تروریسم پایبند است، زیرا خودمان هم قربانی تروریسم هستیم.

وی در ادامه افزود: قطعا شورای نگهبان با حساسیت لایحه CFT را بررسی کرده و با نگاه خوب و مثبتی که نمایندگان مجلس و کلیت نظام دارند ایراداتی که شورای نگهبان گرفته، قابل رفع است و دوباره این لایحه در پارلمان رای می‌آورد.

انارکی محمدی با بیان اینکه مبادلات بانکی و تمام مبادلات افراد و اشخاص بستگی به تصویب CFT دارد، اظهار کرد: امروز با توجه به هزینه‌هایی که آمریکا برای ایران هراسی می‌کند و مشکلاتی که به اشکال مختلف برای ما ایجاد می‌کند باید این لایحه را به تصویب نهایی برسانیم.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس با تاکید بر اینکه تصویب نشدن FATF قطعا به ضرر خودمان است، گفت: باید به واقعیت موضوع FATF نگاه کنیم و قرار نیست الزامی به اجرا داشته باشیم و تداوم حضور در آن بستگی به تشخیص خودمان دارد.

انارکی محمدی با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا به جز کره شمالی در FATF عضویت دارند، اظهارکرد: زمانی که عضو این گروه مالی شویم و ارتباط با دنیا داشته باشیم مشکلات ناشی از تحریم حل می‌شود و می‌توانیم حریف تحریم های آمریکا شویم.