۰ نفر

اینترنت خانگی تا پایان سال رایگان شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۲۰
کد خبر: 424351
اینترنت خانگی تا پایان سال رایگان شد

محمد جواد آذری جهرمی از رایگان شدن اینترنت خانگی تا پایان سال خبر داد و گفت: مردم در خانه هستند و نیاز به این دارند تا بتوانند از امکانات اینترنت برای سرگرم کردن خودشان استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رادیو، محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه اثر کرونا بر روی شبکه های ارتباطی افزایش ظرفیت بوده است، گفت: بعد از شیوع کرونا و کاهش تردد در همه جا شبکه ارتباطی بسیاری از اپراتورهای دنیا با مشکل مواجه شدند. چون استفاده کاربران بالا رفت و شبکه ها دچار مشکل ظرفیت شدند.
وی در خصوص اقدامات وزارت ارتباطات برای رفع این مشکل اظهار کرد: در سه هفته اخیر وضعیت استفاده از شبکه سرتا سری کشور تقریبا دو برابر شده است و همین باعث شده تا کار بسیار بزرگی برای افزایش ظرفیت که انصافا کار سنگینی بود پیش روی ما قرار گیرد.
وزیر ارتباطات ابراز کرد: از همه اپراتورهای بخش خصوصی و همکاران خودم در دولت که پای کار بودند و افزایش ظرفیت ها را پیگیری کردند و یک کار چند ماهه را در چند روز انجام دادند تشکر می کنم.
در ادامه آذری جهرمی به اقدامات وزارت متبوعش برای مردم در روزهای شیوع کرونا گفت و عنوان کرد: اینترنت خانگی را تا پایان سال رایگان کردیم. مردم در خانه هستند و نیاز به این دارند تا بتوانند از امکانات اینترنت برای سرگرم کردن خودشان استفاده کنند. شرکت های اینترنت ثابت و دولت تصمیم گرفتیم تا این کار را انجام دهیم.
وی خدمات رایگان تلویزیون های اینترنتی را از دیگر اقدامات مطرح کرد و اظهار داشت: با مدیر تلویزیون های اینترنتی گفتگو کردیم و برخی از آن ها بخش کودکانشان و برخی همه سرویس هایشان را فعلا تا پایان سال رایگان کردند و دارند به مردم اشتراک رایگان می دهند.
وزیر ارتباطات افزود: تقریبا رشد 75 درصدی در استفاده از تلویزیون های اینترنتی داریم. تلویزیون های اینترنتی طبق برنامه زمان بندی قبلی شان تا شهریور ماه تهیه محتوا کرده بودند و این روزها هم برنامه های متنوعی را دارند و بخش زیادی از مردم استفاده می کنند.
وی با اشاره به خدمات رایگان اینترنتی در حوزه آموزش توضیح داد: برای اینکه آموزش تعطیل نباشد اینترنت را برای آموزش مجازی دانشگاه ها و مدارس رایگان کردیم. الان بخش زیادی از کلاس های درسی دانشگاه های کشور دارد آنلاین برگزار می شود. خیلی از مدارس حداقل در سطح تکالیف خدماتشان را روی شبکه دیتا آورده اند و دارند می فرستند. فرزندان خودم هم تکالیفشان را از این طریق دریافت می کنند و می فرستند.
آذر جهرمی با اشاره به اینکه در این ایام وزارت صمت نیز برنامه خیلی خوبی عملیاتی کرده است، گفت: این وزارتخانه تصمیم گرفت تا فروشگاه ها را به صورت اینترنتی دایر کند و شرکت ملی پست به این برنامه پیوسته و دارد کمک می کند. در این راستا هم اینترنت سایت هایی که فروش اینترنتی داشتند رایگان کردیم و هم این که شبکه پستی ما در خدمت این فروشگاه ها قرار گرفته تا سفراشات اینترنتی مردم را به در خانه هایشان بر سانند.
وی در خاتمه از اخبار خوب برای ایام نوروز به مردم خبر داد که در زمان خودش اعلام خواهد شد.