۰ نفر

رونمایی از شیطان ۲ پوتین + عکس

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبر: 629852
رونمایی از شیطان ۲ پوتین + عکس

روسیه با شلیک موشک بالستیک قاره پیمای شیطان ۲ که می‌تواند انگلیس یا فرانسه را نابود کند، هشداری هولناک به غرب فرستاد.

به گزارش دیلی میل، رییس جمهور روسیه که فرمان پرتاب موشک Sarmat RS-۲۸ Satan II را صادر کرد گفت موشکش می‌تواند از هر سیستم دفاعی فعلی در جهان عبور کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، این موشک قادر به اصابت هدف تا ۱۹ هزار کیلومتر استو پوتین آن را رویدادی مهم و بزرگ برای تاریخ ارتش روسیه توصیف کرد.

دیمیتری روگوزین، دستیار پوتین نیز این سلاح را هدیه‌ای به ناتو و همه حامیان اوکراین نازیسم عنوان کرد.

به گفته کارشناسان این موشک طولانی‌ترین موشک بالستیک قاره پیمای جهان است که می‌تواند بر تمام سیستم‌های دفاعی مدرن غلبه کند.

با این حال آمریکا این آزمایش را یک تست روتین تعبیر کرد که تهدیدی برای جهان نیست.

این موشک از تاسیسات فضایی پلستسک در شمال روسیه پرتاب شد و هدفی را در فاصله ۳۶۰۰ مایلی در میدان تیرکورا در شبه جزیره کامچاتکا مورد اصابت قرار داد.

اگر این موشک به طور کامل مسلح شود، قادر به حمل کلاهکی است که با آن می‌توان کل فرانسه را نابود کرد.

آزمایش اولیه موشک ۲۰۱۷ انجام شد.

با توانایی حرکت تا سرعت ۱۶۰۰۰ مایل در ساعت، می تواند چندین کلاهک و سلاح های دیگر را به سمت اهداف با سرعت های مافوق صوت مستقر کند که سرنگونی آن را بسیار دشوار می کند.

این موشک قادر به پرتاب آوانگارد، اولین موشک مافوق صوت روسیه است که می‌تواند در بالای جو زمین با سرعت بیش از ده برابر سرعت صوت حرکت کند.

پوتین قبلا این سلاح را "شکست ناپذیر" توصیف کرده بود.

موشک شیطان اصلی متعلق به دوران شوروی از دهه ۱۹۷۰ در خدمت بوده است، در حالی که گفته می‌شود «شیطان II» از اوایل دهه ۲۰۰۰ در حال توسعه بوده است.

رونمایی از شیطان ۲ پوتین + عکس