۰ نفر

لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۵
کد خبر: 605357
لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکوردر مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف هر ساله می توانند با ثبت نام در کنکور سراسری، شانس خود را برای ورود به دانشگاه های معتبر کشور امتحان کنند. افراد داوطلب باید هزینه شرکت در این آزمون ها را هم که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود، بپردازند. این هزینه در قالب خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور دریافت می شود.

لازم به ذکر است داوطلبان گرامی، لازم است قبل از اقدام جهت خرید کارت (سریال ثبت نام) و پرداخت وجه، دفترچه های راهنما و اطلاعیه های مربوطه را مطالعه کنید و پس از اطمینان به لازم داشتن کارت(سریال ثبت نام)، نسبت به خرید اقدام کنید. همچنین  شما می‌توانید از تمام کارت‌های بانک‌های عضو شبکه شتاب که رمز اینترنی آنها فعال شده است، استفاده نمایید و هیچ الزامی به یکی بودن بانک صادرکننده کارت اعتباری و درگاه پرداخت وجود ندارد.

برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ از پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اینجا کلیک کنید

هر یک از داوطلبان کنکور سراسری باید نسبت به خریداری کارت آزمون مربوط به گروه آزمایشی خود اقدام نماید. امسال هم مانند سال های قبل دریافت هزینه آزمون های سراسری به همین صورت انجام می گیرد. در نتیجه، تمام کسانی که قصد دارند در کنکور امسال شرکت کنند، قبل از آن باید نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ اقدام و سریال لازم را دریافت کرده باشند.

بعد از خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور می توانید  مشخصات کارت را در اینجا مشاهده کنید

کاربران می‌توانند از کارت آشنایان و بستگان برای پرداخت استفاده کنند و هیچ اصراری بر یکسان بودن نام کاربر و مالک کارت نیست.امکان پرداخت اینترنتی با کارت‌های هدیه بانک‌ها که رمز پرداخت اینترنتی وجود دارد اما به این نکته توجه داشته باشید که باید حتما موجودی کارت هدیه برابر یا بیشتر از میزان هزینه باشد.

برای  اطلاع از هزینه ثبت نام‌ در کنکور ‌۱۴۰۱ + نحوه درج سوابق تحصیلی اینجا کلیک کنید

شما اگر قصد شرکت در کنکور چند گروه آزمایشی مختلف را داشته باشید، باید نسبت به  خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور  برای هر کدام از آن ها به صورت جداگانه اقدام نمایید. نحوه خرید  سریال ثبت نام کنکور ۱۴۰۱  هم مانند قبل بسیار ساده بوده و با مراجعه به سامانه سازمان سنجش انجام می گیرد. لازم به ذکر است امکان شرکت در گروه های آزمایشی اصلی به صورت هم زمان وجود ندارد و می توان در کنار یک گروه اصلی در یک یا دو گروه فرعی هم شرکت نمود. 

پاسخ به سوالات متداول در زمینه خرید کارت: 

  • از کارت‌های اعتباری کدام بانک می‌توانم جهت پرداخت وجه استفاده نمایم؟

شما می‌توانید از تمام کارت‌های بانک‌های عضو شبکه شتاب که رمز اینترنی آنها فعال شده است، استفاده نمایید و هیچ الزامی به یکی بودن بانک صادرکننده کارت اعتباری و درگاه پرداخت وجود ندارد.

  • شماره پیگیری پرداخت چیست؟

شماره پیگیری پرداخت، یک عدد منحصر به فرد( یکتا) ست که به هر سفارش اختصاص داده شده است. با این شماره شما می‌توانید وضعیت خرید خود را پیگیری نمایید.

  1. توجه: شماره پیگیری پرداخت فقط در این سامانه معتبر بوده و در سامانه‌های دیگر( نظیر سامانه ثبت‌نام)‌مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
  2. توجه: شماره پیگیری پرداخت با کد پیگیری صادره از سوی درگاه پرداخت اینترنتی یا شماره خرید اعلام شده از سوی بانک، متفاوت است.
  • شماره پیگیری پرداخت را مشاهده ننمودم

شماره پیگیری پرداخت به تمامی کاربران و درهنگامی که کاربر بانک مورد نظر خود برای پرداخت را انتخاب می‌نماید، نمایش داده می‌شود و تا زمانی تاییدیه مربوطه به "یاداشت نمودن شماره پیگیری پرداخت " تایید نگردید پرداخت انجام نمی گردد، تنها درصورتی شماره پیگیری پرداخت نشان داده نمی‌شود که ثبت درخواست کاربر با مشکل روبرو شده و کاربر برای پرداخت وجه آماده نمی‌گردد. در صورتی که پرداخت وجه انجام داده‌اید، شماره پیگیری پرداخت به شما نمایش داده شده است.

  • کارت اعتباری خریداری شده را مشاهده نکردم

آیا از پرداخت موفق خود مطمئن هستید؟ در صورت اطمینان، با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، کارت خود را مشاهده نمایید. در صورتی که پرداخت شما ناموفق باشد، در این قسمت به شما پیامی مبتنی بر ناموفق بودن پرداخت وجه نمایش داده می‌شود

  • چگونه می‌توانم کارت خود را مجددا مشاهده نمایم؟

با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، کارت خود را مشاهده نمایید.

  • صورت‌حساب بانکی را دریافت کرده‌ام و از کسر وجه مطمئن هستم اما کارت اعتباری را دریافت نکرده‌ام.

با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، کارت خود را مشاهده نمایید.

  • بانک من SMS کسر وجه را برای تلفن همراه من ارسال نموده است اما در سایت پیام عدم موفقیت در پرداخت تراکنش را مشاهده کردم.

در برخی موارد، در ابتدا وجه از حساب کاربر کسر شده اما به دلایلی فرآیند واریز وجه به حساب تکمیل نمی‌گردد و وجه به صورت خودکار به حساب داوطلب عودت داده می‌شود. در این‌گونه موارد، کسر از حساب به صاحب حساب از طریق پیامک اطلاع داده می‌شود اما عودت وجه به دلیل صرف زمانی بین ۲ تا ۷۲ ساعت، بلافاصله به داوطلب اطلاع رسانی نمی‌شود. در صورتیکه در این سایت با پیغام عدم موفقیت در پرداخت مواجه شدید، منتظر بازگشت وجه تا ۷۲ ساعت به حساب خود باشید. در صورت عدم استرداد وجه، از پشتیبانی درگاه پرداخت انتخابی، مورد را پیگیری نمایید.

  • در هنگام پرداخت وجه، ارتباط اینترنتی من قطع شد.

با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، وضعیت پرداخت خود را بررسی نمایید.

  • هنگامی که برای مشاهده کارت اقدام می‌نمایم، با پیغام « این مشخصات در سامانه موجود نیست » مواجه می‌شوم.

زمانی این پیغام را مشاهده می‌نمایید که مشخصات فردی خود را دقیقا مطابق آنچه در زمان خرید کارت ثبت نموده‌اید، وارد نمی‌نمایید. با دقت بیشتر مشخصات فردی را ثبت نمایید.

  • مشخصات کارت اعتباری دریافت شده از سامانه فروش کارت اعتباری اشتباه است و نمی‌توانم با آن در سامانه ثبت‌نام، ثبت نام نمایم.

 ابتدا از خرید از کارت اعتباری خود برای آزمون مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید، شما در هنگام نوشتن یا خواندن مشخصات کارت اعتباری، آن را اشتباه خوانده‌اید. با استفاده از شماره پیگیری پرداخت و مراجعه به قسمت مشاهده مشخصات کارت، مجددا کارت را مشاهده نمایید. در هنگام خواندن اعداد حتما به تفاوت‌های نگارشی اعداد لاتین 8، 5 و 3 و اعداد لاتین 1 ،4 و 7 و اعداد فارسی ۰ و ۵ دقت نمایید. در برخی سامانه‌ها این اعداد شبیه به هم به نظر می‌رسند.

راهنمای پرداخت اینترنتی

اطلاعاتی که در سایت درگاه پرداخت از کاربر درخواست می شود

  • شماره کارت

  1. عددی ۱۶ رقمی که روی کارت درج شده است؛ این عدد بصورت ۴ عدد، ۴ رقمی است.
  2. امکان دارد شماره کارت برخی از بانک ها بصورت فوق نباشد که در این صورت از روابط عمومی همان بانک، اطلاعات بیشتر را کسب نمایید.
  • رمز دوم کارت یا رمز پرداخت اینترنتی

  1. رمز دوم کارت یا رمز پرداخت اینترنتی، عددی است به طول ۴ تا ۱۲.
  2. معمولا رمز پرداخت اینترنتی( یا رمز دوم کارت)، از طریق پایانه ای خودپرداز بانک صادرکننده کارت، قابل تنظیم است. بدین صورت که پس از وارد شدن به منوی خودپرداز با وارد کردن رمز اول(رمز ۴ رقمی) میتوانید از قسمت تغییر رمز و سپس تغییر رمز دوم(در صورت داشتن) اقدام کنید.
  3. بعضی از کارت ها بصورت پیش‌فرض قابلیت پرداخت روی پایانه‌های اینترنتی را ندارند، که معمولا پس از تنظیم یا تغییر رمز دوم کارت به شیوه پیشتر بیان شده، این قابلیت فعال می شود.( البته برخی از بانک ها این امکان را در پایانه های خودپرداز ارائه نداده و فعال شدن قابلیت پرداخت اینترنتی از داخل شعب بانک انجام میشود)
  • CVV2 یا رمز تایید کننده کارت

  1. معمولا عددی ۳ یا ۴ رقمی است که در پشت یا روی کارت درج شده است
  2. در کارت بانک صادرات، عددی ۴ رقمی است که روی کارت و بالای شماره کارت درج شده است.
  3. در کارت بانک ملی عددی ۴ رقمی است که پشت کارت چاپ شده است.
  4. در کارت بانک‌های ملت، پاسارگاد، کشاورزی عددی ۳ رقمی است که پشت کارت چاپ شده است.
  5. در کارت بانک سامان عددی ۳ رقمی است که روی کارت درج شده است.
  • تاریخ انقضا

  1. تاریخی است طبق تقویم شمسی که معمولا روی کارت درج شده و بصورت سال و ماه است.
  2. در برخی بانک‌ها پس از تغییر رمز دوم از طریق دستگاه خودپرداز، در رسید چاپی که از دستگاه خارج می شود، تاریخ انقضا نیز درج می‌شود.
  3. در کارت‌هایی که تاریخ صدور روی کارت درج شده، با افزودن ۵ سال به سال صدور، سال انقضا بدست می‌آید. ماه انقضا همان ماه صدور است.
  • چند توصیه
  1.  تمامی درگاه‌های پرداخت برای هر تراکنش یک شناسه پیگیری ایجاد می‌نمایند که این شناسه معمولا در سایت درگاه پرداخت شما نمایش داده می‌شود. توصیه می‌گردد این شناسه پیگیری را حفظ نموده تا در صورت رخ دادن هرگونه مشکل، بتوان با کمک آن تراکنش را در سمت درگاه پرداخت، پیگیری نمود.
  2.  درگاه پرداخت سامان در صفحه دوم سایت خود، شماره خرید تراکنش و شناسه پیگیری را با هم نمایش می‌دهد. توصیه می‌شود هر دو شناسه را نگهداری نمایید.
  3.  در مواردی که از فعال بودن کارت، قابلیت پرداخت اینترنتی و وارد کردن اطلاعات در سایت بانک اطمینان دارید، اما پیامی که در سایت بانک مشاهده می‌نمایید به معنی غیرفعال بودن کارت یا اشتباه در وارد کردن اطلاعات است، توصیه می شود یکبار رمز دوم کارت را از طریق پایان خودپرداز تغییر دهید.
  4.  لازم به ذکر است که کارت بانک‌های سامان، ملت، اقتصاد نوین، ملی، کشاورزی، صادرات، پاسارگاد، رفاه، سرمایه و ... که رمز اینترنتی‌شان( به شیوه‌هایی که در بالا به آن اشاره شد) فعال شده باشد، قابلیت پرداخت از طریق درگاه‌های پرداخت موجود را دارند.
  5.  معمولا در درگاه های پرداخت اینترنتی برای مسایل امنیتی تصویری وجود دارد که بصورت تصادفی مقداری در آن تصویر نمایش داده می‌شود و از کاربر خواسته می‌شود تا آن را وارد کند، اگر در سایت بانک اعلام شده است که این مقدار به بزرگی و کوچکی حروف حساس است، حتما این مساله را رعایت کنید
  6.  کاربران می‌توانند از کارت آشنایان و بستگان برای پرداخت استفاده کنند و هیچ اصراری بر یکسان بودن نام کاربر و مالک کارت نیست.
  7.  امکان پرداخت اینترنتی با کارت‌های هدیه بانک‌ها که رمز پرداخت اینترنتی وجود دارد اما به این نکته توجه داشته باشید که باید حتما موجودی کارت هدیه برابر یا بیشتر از میزان هزینه باشد.