۰ نفر

3فضای منتخب برای ایجاد پلازا در تهران مشخص شد

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 320323
3فضای منتخب برای ایجاد پلازا در تهران مشخص شد

رییس کمیته معماری شورای شهر تهران گفت: باغ فردوس، پیاده راه برادران مظفر و پیشخوان ورودی راه آهن سه فضای مناسب برای ایجاد پلازا در پایتخت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، علی اعطا در جلسه کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر با موضوع «بررسی مواضع پیشنهادی به منظور ایجاد پلازا در شهر تهران» افزود: توجه به گسترش فضای پیاده راه و حضور پررنگ تر شهروندان در شهر یکی از اهداف و برنامه ریزی های کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر است و این موضوع در دستور کار مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: موضوع شهر پیاده مدار هم در برنامه پنج ساله شهر تهران و همینطور لایحه سوم توسعه آمده ‌است به همین دلیل نباید از این موضوع غافل شد.

به گفته این عضو شورای شهر، شهردار جدید پایتخت به موضوع پیاده راه و پیاده محوری در شهر تاکید دارد و می توان با همراهی سازمان زیباسازی شهر تهران و مناطق 22گانه شهرداری تا انتهای امسال این موضوع را به مرحله اجرا رساند.

برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان متبوعش تلاش می کند تا تعامل بیشتری با شهروندان داشته باشد، گفت: سعی می کنیم با ایجاد فضای مکث و فضاهایی برای پیاده روی در شهر فرصت حضور بیشتر شهروندان را در گوشه و کنار پایتخت فراهم کنیم.

وی تاکید کرد که سازمان زیباسازی شهر تهران در فعالیت های عمرانی خود تلاش کرده تا خواسته‌ها و نیاز شهروندان را فراهم کند و از هر نوع ایده و فکری که موجب آرامش و آسایش فکری شهروندان در فضاهای شهری شود استقبال می کند.

 پلازا واژه ای اسپانیایی به معنی میدان است و به آن دسته از فضاهای عمومی اطلاق می‌شود که در دل شهرها قرار دارند و فارغ از ابعاد تجاری، صرفا کارکردی پاتوق‌گونه برای شهروندان دارند.

میدان های آزادی، ولیعصر(عج) و امام حسین(ع) از جمله پلازاهای تهران محسوب می شوند.