۰ نفر

عاقبت خانم هایی که آرایش می کنند

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۶
کد خبر: 657487
عاقبت خانم هایی که آرایش می کنند

آرایش کردن از اعمال جدا نشدنی در بین دختران و خانم های بسیار جوان شرقی می باشد، که با طرز تفکر های غلط زیبایی پوست صورت خود را به خطر می اندازند. در این بخش با ما همراه شوید تا مطالبی را راجع به عوارض آرایش زیاد را مطالعه نماید.

اگه دائما آرایش داری، منتظر این تغییر رو صورتت باش

به گزارش اقتصاد آنلاین، لوازم آرایشی از دسته مواردی است که برا خانم ها بسیار ارزشمند می باشد، و اغلب برای زیبایی و پاکیزگی افراد انجام می گیرد. گفتنی است که برخی از افراد هر از چند گاهی از این وسایل آرایشی استفاده می کنند که نکات مرتبط با سلامت پوستی را نیز رعایت می کنند. اما در این میان افرادی هستند که آرایش برای آنان نوعی عادت است و به انجام آن در هر روز صبح و تجدید در هر چند ساعت معتاد می باشند.

قابل به ذکر است که از بین گروه های گفته شده، مورد اول را تهدید پوستی بسیاری دنبال نمی کند، اما افراد وابسته به گروه دو در طی طولانی مدت به عوارض آرایش زیاد گرفتار خواهند شد. در ادامه با ما همراه شوید تا با عوارض استفاده بسیار از محصولات آرایشی و نکات و مراقبت های پوستی به خوبی آشنا شوید.

عوارض آرایش زیاد بر پوست صورت

رازهای آرایشی که آرایشگرتان به شما نمیگوید

در عصر امروز بسیاری از افراد صنعت آرایش را نوعی نیاز برای هر فرد در جامعه معرفی می کنند. گفتنی است که افراد بسیاری در طی ماه هزینه های بسیاری را برای خرید انواعی از لوازم آرایشی استفاده می کنند. امروزه می توان آرایش های بسیاری در انواع و رنگ های مختلف در میان زنان و دختران مشاهده کرد. امری حقیقی که امروزه در جامعه ما بسیار به چشم می خورد، آرایش های غلیظ و یا حتی کم دختران ۱۴ ساله ای است که زیبایی و طراوت جوانی خود را بر زیر لایه هایی از کرم و رنگ می پوشانند. در کشور های غربی بسیار مشاهده می شود که افراد مسن برای افزایش مقداری زیبایی به چهره خود، از مقدار کمی وسایل آرایشی استفاده می کنند و در این سن و سال به مصرف آن ها روی آورده اند.

در هنگام خرید حتما به تاریخ تولید و انقضای کرم و وسایلی که انتخاب می کنید، توجه داشته باشید. قیمت و هزینه های کلان برای لوازم آرایشی به معنای با کیفیت بودن آنان نیست. در ابتدای خرید از نوع مناسب کرم و لوازم آرایشی مناسب پوست صورت خود اطلاعات کسب نمایید، سپس اقدام به خرید محصولات با کیفیت و متناسب کنید.

توصیه پزشکان پوست

در حالتی که دکتران بسیاری از عوارض جبران نشدنی استفاده بسیار از لوازم آرایشی هشدار ها می  دهند، روز به روز مصرف و خرید وسایل آرایشی افزایش می باید و کمتر کسی به طراوت و شادابی پوست خود به صورت طبیعی اهمیت می دهد. همچنین برخی از افراد بدون آگاهی  از وسایل زیبایی استفاده می کنند که همین امر به تنهایی آسیب بسیاری به پوست صورت وارد می کند. به این صورت که افراد داری پوست خشک، نباید تحت هیچ عنوانی از کرم پودر های خشک کننده چربی پوست صورت استفاده کنند. این وسیله آرایشی مخصوص پوست های چرب می باشد تا مقداری از چربی افراطی آنان کاهش یابد.

همچنین این دکتران در پی توصیه های خود بسیار توصیه دارند که در صورت استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی بسیار چرب، پوست به انواعی از آکنه و جوش مبتلا می شود که زیبایی و طراوت پوست را بسیار تحت تاثیر قرار می هد.

تاثیراتی که لوازم زیبایی بر پوست صورت می گذارند

بسیاری از خانم ها تمایل دارند که در مراسم رسمی و غیر رسمی، مجالس شادی، بیرون و داخل منزل همیشه آراسته و زیبا به نظر بیایند. به همین دلیل به انجام کار هایی همچون کرم زدن، استفاده از پنکک، ریمل، خط شم و رژ گونه می پردازند، که از متداول ترین وسایل زیبایی برای خانم ها به شمار می آید. این لوازم در تاثیر و ارتباط مستقم با عزت نفس افراد، گاهی بیرون رفتن بدون لوازم آرایشی را برای آنان سخت و دشوار می کند. این وابستگی به وسایل آرایشی علاوه بر تاثیراتی که بر پوست می گذارد، روحیه شما را نیز خدشه دار می کند. در ادامه این مجله ما را همراهی کنید تا به خوبی از عواقب و عوارض آرایش زیاد مطلع شوید.

خطراتی که آرایش زیاد پوست شما را تهدید می کند

در ادامه این مطلب خلاصه ای از عوارض آرایش زیاد را مطالعه می نمایید.

از بین رفتن بافت های سالم پوست

بسیاری از کرم های زیبا و صاف کننده پوست، آسیب جدی به بافت های پوست وارد می کنند که در نهایت به از بین رفتن تازگی و طراوت منجر می شود. استفاده از این موارد در کنار فوایدی که دارد، عوارض بسیاری دارد که عدم استفاده از آنان به نفع خود و زیبایی تان می باشد. ماندن این کرم ها در طی شبانه روز، به علت دارا بودن مواد شیمیایی آسیب جدی به پوست وارد می کند و فقط با زیبایی های موقتی شما را دل گرم می کند.

ایجاد چین و چروک

هنگام استفاده از لوازم آرایشی؛ گفتنی است که چربی طبیعی، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز از سطح پوست پاک خواهد شد، که همین امر در نهایت به ایجاد چین و چروک در صورت منجر می شود. افراد مسن برای باز گرداندن صافی و طراوت پوست گاها از برخی کرم های جوان کننده استفاده می کنند، که گفتنی است تاثیرات بسیار کمی را دارا می باشد. پس برای جلوگیری از ایجاد خط و خطوط بهتر می باشد، افراد جوان استفاده از لوازم آرایشی را به حداقل برسانند.

ایجاد جوش

هیچ چیزی بدتر از جوش زیبایی پوست صورت را نشانه نمی گیرد. بهترین راه تغذیه و دوام جوش ها، لوازم آرایشی می باشند که بر روی پوست صورت به مدت طولانی باقی می مانند.

تیره شدن رنگ لب

طبیعی است که برخورداری از لب های صورتی و نرم، زیبایی چهره شما را دو چندان می کند. این در حالی است که پوسته پوسته شدن و رنگی تیره، جلوه ای بد به لب و چهره می افزاید. درست است که استفاده از رژ لب ها به زیبایی و خوشرنگ شدن لب هایتان کمک بسیار می کند، اما گفتنی است که در طولانی مدت ظاهری زشت از لب های طبیعی شما به نمایش می گذارد.

همانطور که عوارض آرایش زیاد قابل شمارش نمی باشد، رژ های ۲۴ ساعته نیز به از بین بردن چربی طبیعی و بافت زیبای پوست لب می انجامد. نکته ای جالب در مورد استفاده از رژ لب ها، آسیب به مغز از طریق ترک های پیاپی لب می باشد، در نتیجه این عمل فشار خون افزایش می یابد و در هماهنگی عصب و عضله اختلال به وجود می اید.

از دست رفتن زیبایی طبیعی ناخن ها

در عصر امروز لاک زدن و رسیدگی به ناخن ها بسیار مورد توجه خانم ها می باشد. درست است که ناخن های ساده هیج جذابیتی ندارد، اما گفتنی است که استفاده پیوسته و طولانی مدت از زیبایی های همچون لاک، پدیکور و مانیکور به ناخن های شما در دراز مدت جلوه ای ناخوشایند می بخشد. همچنین برای پاک و تعویض رنگ لاک ناخن مجبور با استفاده از استون و دیگر وسایل آرایشی دارید که به بافت ناخن آسیب جدی وارد می کند، و در نهایت به ضعف، شکنندگی و زرد شدن آن ها منجر می شود.

جلوگیری از رشد مو

بسیاری از خانم ها و آقایان تمایل به مو های پر پشت و زیبا دارند، اما هم اکنون آسیب های جدی و بسباری برای ریشه و ساقه مو وجود دارد. این خطرات می تواند شامل استفاده از مواردی همچون ژل ها، سرم مو و نرم کننده هایی باشد که در نهایت به ریزش مو و ایجاد شوره منجر می شود.

بروز عفونت های مرتبط با چشم

چشم ها آسیب پذیر ترین و  حساس ترین اعضای بدن به شمار می روند که نیاز به مراقبت و محافظت بسیاری دارد. در رابطه با معرفی عوارض آرایش زیاد؛ گفتنی است که استفاده از ریمل و خط چشم هایی که به زیبایی این نواحی منجر می شود، در نهایت احتمال ریزش مژه و بروز عفونت در چشم را افزایش می دهد. همچنین استفاده از ریمل و سرمه های نامناسب احتمال بروز قرمزی، خشکی آب چشم، حساسیت و عفونت را افزایش می دهد. سایه چشم نیز در صورت وارد به لایه های درونی این نشانه ها را تشدید می کند.

رنگ پریدگی پوست

طبیعی است که از کرم و رژ گونه برای زیبایی و رنگ و رو بخشیدن به پوست صورت استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که زیاده روی در این امر به رنگ و رو رفتگی پوست طبیعی تان منجر می شود.

ایجاد مشکلات پوستی

از دیگر عوارض آرایش زیاد می توان به بالا رفتن سطح سدیم سولفات پوست اشاره کرد. در این شرایط حدود ۱۰ درصد از لایه های محافظتی پوست از بین می رود و به ایجاد خارش و جوش می انجامد. عارضه های پوستی از موارد بسیار آشکار در تهدیدات آرایش بسیار به شمار می آید.

آلرژی های پوستی

پارابن موجود در لوازم آرایشی از موارد اصلی و اساسی در بروز حساسیت و آلرژی به شمار می آید. این موارد در صورت برخورد  با نور مستتقیم، در طولانی مدت نقطه های سیاه رنگی بر پوست صورت ایجاد می کند.

سر درد

طبق مطالعات محققین این امر ثابت شده است که مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی، به سردرد منجر می شود. پوشاندن پیشانی و پوست صورت با لایه های بسیاری از کرم و لوازم آرایشی به بروز میگرن، گیجی، حالت تهوع و استفارغ منجر می شود که در نهایت احساس ضعف و بی حالی به شما دست می دهد.

پف زیر چشم

پوست اطراف چشم به دلیل نازک و حساس بودن، نسبت به دیگر نواحی خیلی بیشتر واکنش نشان می دهد. هیچ کسی از سیاهی و پف زیر چشم خوشش نمی آید، اما طبق مطالعات انجام شده آرایش بسیار در این نواحی احتمال از بین بردن زیبایی چشم را افزایش می دهد.

افسردگی

دارا بودن موادی همچون پارابن و تریک در ترکیب لوازم آرایشی، علاوه بر مضر بودن برای سلامت پوست به از بین رفتن تعادل هورمون ها نیز منجر می شود. پس علاوه بر توجه به عوارض آرایش زیاد از نظر جسمی، باید به بعد روحی آن نیز به خوبی اهمیت دهید.

اختلالات تنفسی

همچنین وجود سالیسیلیت ها در ترکیب لوازم آرایشی به مشکلات تنفسی و بیماری هایی همچون آسم منجر می شود.

سرطان

از دسته بیماری های بسیاری خطرناک که منشا گرفته از لوازم آرایشی می باشد، می توان به سرطان اشاره کرد. همچنین در ترکیب وسایل آرایش ضد آب از مواد شیمیایی بسیاری استفاده می شود که در نهایت استفاده طولانی مدت به سرطان سینه و پوست ختم می شود.

نکاتی که در رابطه با وسایل آرایشی باید در نظر داشته باشید

علاوه بر آشنایی با عوارض آرایش زیاد، بهتر می باشد توصیه هایی که در ادامه بیان می شود را به خاطر داشته باشید، تا شاید در زمان مصرف از آن ها منصرف شوید.

در صورت عادت کردن به استفاده انواعی از لوازم آرایشی، مجبور به صرف وقت بسیاری در طی روز به این کار هستید. با بر جای گذاشتن انواعی از لایه های آرایشی بر روی پوست علاوه بر از بین بردن زیبایی، به اتلاف وقت نیز می پردازید که بهترین راه منصرف شدن از انجام آن ها می باشد.

هیچ گاه از لوازم آرایشی مختلف بر پوست صورت استفاه نکنید، بلکه بهترین راه مشورت با پزشک مخصوص خود در رابطه با کرم و وسایل مناسب پوست خود می باشد.

هیچ گاه تحت تاثیر تبلیغ وسایل آرایشی قرار نگیرید. بسیاری از این تبلیغات فریب می باشند که در نهایت استفاده تاثیرات مخربی بر جای می گذارد.

در صورت استفاده از لوازم آرایشی آن ها را تمیز نگه دارید. حد امکان کیف و جایگاهی مخصوص را برای آنان در نظر بگیرید.

هیچ گاه از لوزام آرایشی دیگران استفاده نکنید.

به هیچ وجه اقدام به خرید وسایل آرایشی از دست فروش ها و افرادی که وسایل تقلبی می فروشند، نکنید.

در ترکیب بسیاری از عطر ها، مقداری الکل وجود دارد که توصیه می شود از اسپری آنان بر روی پوست جلوگیری شود.

توصیه بسیاری می شود که دختران جوان از لوازم آرایشی حداقل استفاده را داشته باشند، چرا که زیبایی و طراوت آنان را به طور جدی در معرض خطر می اندازد.

آیا آرایش بیش از حد در پیری زود رس پوست نقش دارد؟

در رابطه پاسخ به این سوال باید گفت که بله، ارتباط مستقیمی در بین این موارد وجود دارد. علاوه بر آرایش بسیار زیاد ، استفاده از وسایل نا مرغوب و بی کیفیت نیز در ایجاد چین و چروک و پیری زود رس پوست صورت تاثیر به سزایی می گذارد. خط چشم، ریمل و لاک ناخن از دسته مواردی هستند که در ایجاد این اختلالات نقش به سزایی را ایفا می کنند.