۰ نفر

مزایای اقتصادی استفاده از بلوک هبلکس در ساختمان‌سازی

۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبر: 453116
مزایای اقتصادی استفاده از بلوک هبلکس در ساختمان‌سازی

با استفاده از بلوک هبلکس ساختمان خود را عایق، امن و ضد زلزله بسازید. این بلوک ها به دلیل ترکیب ساخت مخصوص و پخت تحت فشار و حرارت بالا، بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل کاربرد بسیاری در ساختمان های حساس مانند بیمارستان ها، هتل ها و ساختمان های پتروشیمی دارند. در ادامه مزایا و معایب استفاده از بلوک هبلکس در ساختمان سازی را خواهیم آورد.

بلوک هبلکس چیست؟

بلوک هبلکس که به آن بلوک ACC هم گفته می شود در واقع نوعی بتن محسوب می شود. بتنی ترکیب از سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم که در فشار و حرارت بالا پخته می شود. بلوک های هبلکس در حرارت 200 درجه و فشاری برابر با  12 اتمسفر پخت می شود. از بلوک های هبلکس در دیوارهای غیر باربری در ساختمان استفاده می شود و این یعنی ساختمان شما حتما نیاز به اسکلت برای سازه نیز، خواهد داشت. به دلیل سبکی وزن بلوک های هبلکس در مصرف فولاد برای اسکلت ساختمان بسیار صرفه جویی خواهد شد. محصول نهایی بلوک های سبک و بسیار متخلخل است که وزن بسیار سبکی نیز دارند.

مشخصات فنی بلوک های هبلکس

ابعاد بلوک های ACC به صورت استاندارد برابر با 60 سانتی متر طول، 25 سانتی متر ارتفاع و ضخامتی برابر با 7.5 تا 50 سانتی متر است. وزن هر مترمکعب بلوک برابر با 600 تا 700 کیلوگرم و فشاری برابر با یک چهارم فشار وارد شده توسط آجرهای فشاری در ابعاد مساوی را دارا است.

مراحل تولید بلوک هبلکس

بلوک هبلکس

پایه و بیس اصلی هبلکس از سیلیس است. سیلیس ماده ای غیر قابل اشتعال می باشد. در روند ساخت هبلکس ابتدا سیلیس و آب ترکیب می شود. این ترکیب تا جایی که یک ماده گل مانند حاصل شود ادامه دارد و سپس با اضافه کردن آهک و سیمان به ترکیب دوغاب و سیلیس آن را به غلظت ایده آل خواهند رساند. در تولید هبلکس مهم ترین فاکتور وزن نهایی محصول به دست آمده است. پس از طی این مراحل ساخت هبلکس وارد فاز دوم خواهد شد. ترکیب بدست آمده در قالب های از پیش آماده شده ریخته خواهد شد و سپس وارد مرحله هوادار کردن آن می شود. در این مرحله فعل و انفعالات شیمیایی باعث ایجاد حباب های ریز هوا در ترکیب مورد نظر می شود و در نهایت بلوک هایی کاملا متخلخل و سبک بدست می آید. در این مرحله بلوک باید در دمای 70 درجه سانتی گراد قرار بگیرد. سپس بعد از مازوت کاری قالب ها در اندازه های استاندارد برش زده می شود. در فاز سوم بلوک ها از نظر کیفیت و شیمیایی کنترل می شود تا میزان هواگیری آن استاندارد باشد. همچنین هموار سازی سطح قالب ها نیز در این مرحله انجام می شود و به بخش برش طولی منتقل خواهند شد. البته برش های طولی بلوک های هبلکس بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است. اما برش کوچکتر از حد استاندارد امکان پذیر نمی باشد. در فاز چهارم که فاز نهایی نیز محسوب می شود بلوک های برش خورده وارد مرحله پخت می شوند. در این مرحله دمای اتوکلاو در 200 درجه سانتی گراد بوده و فشاری برابر با 12 اتمسفر قرار خواهد داشت. در انتهای این مرحله بلوک های تولید شده بسیار ایمن، سبک و محکم خواهد بود.

مزایای استفاده از بلوک هبلکس

بلوک هبلکس

این روزها صنعت ساخت و ساز ساختمان به سمت هرچه امن تر و در عین حال کاهش هزینه تمام شده نهایی سازه ها پیش می رود و پیشرفت تکنولوژی نیز در این راه به خوبی این مسیر را هموار تر کرده است. بلوک های هبلکس به خوبی توانسته انتظارات مهندسین ساختمان را در امر ایمن سازی ساختمان برآورده کند.  استفاده از بلوک های هبلکس بیشتر در دیوارهای غیرباربر است؛ اما با این حال مصرف گسترده ای در صنعت مربوط به ساخت و ساز دارد. در زیر گوشه ای از مزایای استفاده از بلوک هبلکس در صنعت ساخت و ساز را آورده ایم.

سبکی: بلوک های هبلکس ساخته شده از آهک و سیلیس و سیمان و مقدار بسیار زیادی هوا هستند. به همین دلیل بلوک های هبلکس دارای وزن بسیار پایین تری نسبت به مصالح سنتی هستند. بلوک هبلکس در ابعاد مساوی وزنی برابر با یک چهارم آجرهای سنتی را دارند. سبکی بلوک تاثیر بسزایی در کاهش مصرف اسکلت ساختمان و در نتیجه کاهش هزینه های تمام شده خواهد داشت.

مقاومت در برابر زلزله: سازه های ساخته شده با بلوک های هبلکس مقاومت بسیار بالاتری نسبت به بلوک های سیمانی و آجری در برابر زلزله دارند. بنابراین با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان، بلوک هبلکس در امر ایمن سازی ساختمان در برابر زلزله بسیار مطمئن عمل می کند.

عایق حرارت و آتش: از آنجایی که هوا عایق دما و حرارت است و بلوک های هبلکس نیز دارای حجم بالایی از منافذ هوا هستند از نظر مقاومت در برابر آتش سوزی و حریق مقاومت بسیار بالایی از خود نشان خواهد داد. همین ویژگی باعث شده در سازه های خاص مانند پتروشیمی و بیمارستان ها بسیار پر کاربرد باشد.

افزایش سرعت در چیدن دیوار و ساخت ساز: مزایای بلوک هبلکس در ساختار آن خلاصه نمی شود. وزن پایین و ابعاد بزرگ بلوک های هبلکس باعث می شود سرعت کارگران در دیوار چینی بسیار بالاتر از بلوک های سنتی باشد و همچنین ملات مصرفی در سازه نیز با استفاده از این بلوک ها بسیار کمتر است. این ویژگی در نهایت باعث می شود هزینه و دستمزد کمتری برای دیوار چینی و مصرف ملات پرداخت شود و این امر در کاهش هزینه نهایی ساخت و ساز تاثیر زیادی دارد.

میزان ضایعات کمتر: از آنجایی که بلوک های هبلکس با ابعاد دلخواه قابل تولید است و همچنین قابلیت برشکاری نیز دارد در نهایت ضایعات تولید شده در آن بسیار پایین است. از طرفی ضایعات تولید شده آن به طور کامل تجدید پذیر است.

عایق دما: دیوار های ساخته شده با استفاده از بلوک هبلکس به دلیل تخلخل بالای این بلوک ها عایق حرارت نیز هستند. به طوری که در نهایت کاهش چشمگیری در هزینه های مربوط به سیستم گرمایش و سرمایشی شاهد هستیم. همچنین این بلوک ها به خوبی به عنوان عایق صدا نیز عمل می کنند.

خرید بلوک هبلکس از مراکز مطمئن

بلوک هبلکس

همانطور که گفته شد این روزها با افزایش سرعت تکنولوژی و بالاتر رفتن نیاز بشر به مسکن و سازه های اداری و صنعتی شرکت های ساختمان سازی مایل هستند که از مصالحی استفاده کنند که در عین حال که امنیت سازه را بالا می برد هزینه پایین تری را به صاحبان ساختمان تحمیل کنند. از همین رو، این روزها استفاده از بلوک های هبلکس در ساخت سازه به طور چشمگیری افزایش یافته است. مراکز بسیاری این روزها به تولید مصالح و بلوک های هبلکس مشغول هستند. اما خرید بلوک هبلکس از مراکز مطمئن با رعایت استانداردهای روز باید در اولویت دستور کار قرار گیرد. شرکت آنابن با هدف بهبود و ارتقا و اصلاح الگو و استانداردهای ساختمان سازی در کشور از سال 1393 پا به عرصه تولید مصالح ساختمانی با آخرین تکنولوژی روز دنیا نهاده است. کاربرد بلوک هبلکس و استفاده از مزایای آن مستلزم تولید بلوک هایی با کیفیت و با رعایت حداکثری معیار های استاندارد است که در آنابن تمامی مراحل تولید با رعایت تمامی اصول و استانداردهای روز دنیا انجام می گیرد. شما می توانید برای خرید بلوک هبلکس استاندارد با خاطری جمع از کیفیت محصول خریداری شده به آنابن مراجعه نمایید.