۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تحولات قیمتی مسکن در محلات تهران (28اردیبهشت)

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 439869
تحولات قیمتی مسکن در محلات تهران (28اردیبهشت)

یک مشاور بنگاه معاملات ملکی گفت: قیمت مسکن در محدوده سردار جنگل در انواع نوساز و کلید نخورده، میلیون‌ها تومان از نمونه مشابه چند سال ساخت آن گران‌تر است.

اقتصادآنلاین محبوبه قرمزچشمه؛ معاملات مسکن در فروردین 99 با رکورد تاریخی به پایین‌ترین میزان خود در چند سال اخیر کاهش یافت. در اردیبهشت 99، این میزان معاملات اندکی رشد یافت اما همچنان کارشناسان بازار مسکن معتقدند؛ بازار راکد است. اعداد و ارقام مختلفی برای یک آپارتمان در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف گذاشته می‌شود. جای ناباوری است که در بسیاری از موارد یک آپارتمان با قیمت‌های چندین برابر ارزش واقعی آن، معامله می‌شود.

اقتصادآنلاین با بررسی میدانی از فایل‌های موجود فروش در بنگاه‌های معاملات املاک،  قیمت واقعی آپارتمان‌ها که توسط کارشناسان مسکن نرخ‌گذاری شده است را در گفت و گو با کارشناسان مسکن بررسی می‌کند.

گزارش میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین از معاملات انجام شده، نشان می‌دهد قیمت مسکن در محله‌های مختلف تهران در سال 99 در برخی از محلات ثابت مانده و در برخی افزایش یافته، اما این افزایش از یک الگوی خاصی پیروی نکرده است.

یکی از مشاوران املاک در سردار جنگل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در محدوده سردار جنگل در انواع نوساز و کلید نخورده چندین میلیون از نمونه مشابه و چند سال ساخت آن گران‌تر است.  به عنوان مثال آپارتمان 50متری فول امکانات با عمر 10سال، در محدوده سردارجنگل، متری 21میلیون تومان و در مجموع 1میلیارد و 150میلیون تومان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که در یک محدوده دیگر همچون چیتگر،  یک آپارتمان 2خوابه و  2سال ساخت در چیتگر با متراژ 76متر، متری 16میلیون تومان و با قیمت یک میلیارد و 216میلیون تومان قیمت گذاشته شده است.

قیمت مسکن در محدوده باغ فیض

یکی از مشاوران املاک  تهران در ارتباط با قیمت مسکن در باغ فیض اظهار کرد: یک آپارتمان در شهرک نفت متری 14میلیون و 167هزار تومان و در مجموع یک میلیارد و 260میلیون تومان در آخر فروردین 99معامله شد این در حالی است که میانگین قیمت در شهرک نفت بین 19 تا 21 میلیون تومان است.

وی افزود: یک آپارتمان 55متری یک خوابه 15سال ساخت، متری 19میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. در مقابل یک آپارتمان دوخوابه 20سال ساخت با متراژ 90متر متری بین 15 تا 16میلیون تومان خرید و فروش می شود.  

قیمت مسکن در محدوده پونک

یکی از مشاوران املاک در ارتباط با قیمت مسکن در محدوده پونک با اشاره به یک آپارتمان 55 متری گفت: قیمت مسکن در  عدل کمالی حدود 22 میلیون تومان است. اغلب آپارتمان ها در محدوده پونک با متراژ بالای 70 متر است و انواع نوساز از اقبال بیشتری برخوردار است. در این میان کوچک متراژها نیز کمتر از 20میلیون تومان معامله نمی شود با یک میلیارد تومان در محدوده عدل کمالی یک آپارتمان 55متری، 10سال ساخت می‌توان خرید.

وی در ادامه در ارتباط با قیمت مسکن در  پونک، اظهار کرد: آپارتمان های این محدوده با عمر 2 تا 5سال، بین 20 تا 23میلیون تومان در فروردین ماه 99 خرید و فروش شد. به عنوان نمونه یک آپارتمان با عمر 4سال ساخت و  متراژ 60متر، متری 23میلیون و 390هزار تومان و در کل یک میلیارد و 380میلیون تومان معامله شد.

وی با اشاره به تفاوت قیمت بین آپارتمان‌های نوساز و قدیمی ساز گفت: یک آپارتمان 20سال ساخت در پونک  با متراژ 80متر، دوخوابه، بدون آسانسور و پارکینگ در حدود یک میلیارد و 500میلیون تومان توسط کارشناسان بازار مسکن قیمت گذاشته شده است.

قیمت مسکن در فردوس غرب

یکی از مشاوران املاک منطقه 5 در گفت و گو با اقتصادآنلاین در ارتباط با قیمت مسکن در فردوس غرب گفت: قیمت مسکن در محدوده  فردوس غرب در طول سال98 افزایش قیمت را تجربه کرده است،  در محدوده فردوس غرب یک آپارتمان 75متری، با 10سال ساخت، متری 14میلیون و 300هزار تومان معامله شد.  همچنین یک آپارتمان 75متری در طبقه سوم منطقه فردوس غرب بعد از شقایق، سازمان برنامه جنوبی با عمر 17سال، متری 16میلیون تومان و با قیمت یک میلیارد و 200میلیون تومان قیمت گذاشته شد. در مقابل یک آپارتمان 65 متری در  محدوده بهار شمالی با عمر 10ساله، متری 20میلیون تومان و با قیمت یک میلیارد و 300میلیون تومان معامله شد.