۰ نفر

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی

افزایش ظرفیت مسکن ملی استان تهران به 75هزار واحد/ برای تمام ظرفیت‌های تعیین شده تامین زمین شده است

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵
کد خبر: 430927
افزایش ظرفیت مسکن ملی استان تهران به 75هزار واحد/ برای تمام ظرفیت‌های تعیین شده تامین زمین شده است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از افزایش ظرفیت مسکن ملی در استان تهران به ٧٥ هزار واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمود محمودزاده» روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت تامین زمین برای ساخت مسکن ملی در استان تهران، گفت: در مرحله اول و دوم به طور کلی برای٧٥ هزار واحد مسکونی در استان تهران ثبت نام انجام شده است که اکنون در حال طی مراحل پالایش ثبت نام کنندگان هستیم؛ این ظرفیت در ابتدای طرح مسکن ملی ۷۰ هزار واحد مسکونی بود.

وی گفت: برای تمام ظرفیت‌های تعیین شده تامین زمین شده است و نکته مهم در طرح اقدام ملی مسکن همین است که تا تامین زمین انجام نشود ثبت نامی انجام نمی‌شود.

محمودزاده در خصوص وضعیت ساخت مسکن ملی در تهران، گفت: واحدهای مسکونی این طرح در هیچ کلانشهری ساخته نخواهد شد و در شهرهای اطراف کلانشهرها خانه‌ها ساخته می‌شود که برای تهرانی‌ها در چهار شهر ایوانکی، پرند، پردیس و هشتگرد بخش اعظمی از پروژه‌ها وارد مرحله ساخت و ساز شده و تا پایان دولت تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی گفت: در کلانشهرهایی مثل اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز نیز خانه‌های مسکن ملی در شهرهای جدید مجاور ساخته خواهد شد اما در شهری مثل قم که شهرک‌های جدیدی را اطراف خود ندارد مسکن ملی در خود این شهر ساخته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت تامین زمین در شهر جدید پردیس، گفت: در ابتدا برای مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی در پردیس تامین زمین شد اما نهایتا زمین تخصیص یافته با معارض مواجه شد و ثبت نام لغو شد.

محمودزاده گفت: به دلیل استقبال زیاد مردم در مرحله اول ثبت نام مسکن ملی، مشکل جدی تامین زمین در این منطقه وجود دارد و اکنون زمین خالی برای ساخت و ساز در پردیس وجود ندارد ندارد و ظرفیت پردیس در همان مرحله نخست طرح مسکن ملی پر شده است.