۰ نفر

نمونه‌های جدید چری آریزو ۶ معرفی شدند +تصاویر

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۲۰
کد خبر: 382596
نمونه‌های جدید چری آریزو ۶ معرفی شدند +تصاویر

کمپانی چری چین، به تازگی نمونه های جدیدی از آریزو GX یا همان آریزو ۶ را به بازارهای هدف خود معرفی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، چری آریزو ۶ با فروش نزدیک به ۳۸ هزار دستگاه در ۸ ماه توانسته تا به تازگی با بروز رسانی هایی همراه شود. کمپانی سازنده این خودرو به تازگی نمونه «چَمپیون اِدیشن» و «پرو» (Pro) این سدان نیمه لوکس را معرفی کرده و قرار است با به زودی فروش آن ها را در بازارهای هدف آغاز نماید.

چری آریزو ۶ چمپیون ادیشن از نظر ظاهری با جزئیات بیشتری همراه شده و با پیشرانه های ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتری توربو قابل سفارش گذاری است. استفاده از نوارهای قرمز بر روی بدنه، سپر، دور مه شکن، گوشه رکاب و بر روی درب صندوق باعث شده تا حس اسپرت بیشتری در آریزو ۶ دیده شود. از سویی رینگ های جدیدی برای این خودروی چینی انتخاب شده که هماهنگی مناسبی را با سبک کلی بدنه دارد. در بخش کابین چری آریزو ۶ چمپیون ادیشن تحول اساسی رخ نداده و همچنان همان سبک آپشن و سطح امکانات در این خودرو دیده می شود. اما می توان به تغییراتی نظیر اضافه شدن دوخت های قرمز، تزیینات پیانومیی روی داشبورد و… اشاره کرد.

چری آریزو ۶

چری آریزو ۶

چری آریزو ۶

چری آریزو ۶

اما بر خلاف آریزو ۶ چمپیون ادیشن که در آن بیشتر به نکات ظاهری توجه شده است، می بینیم در چری آریزو ۶ پرو ارتقای فنی مدنظر مهندسان چینی قرار گرفته و این سدان نیمه لوکس چری نیز به یک خودروی اسپرت گرایش پیدا کرده است. کمپانی چری از نسل جدید پیشرانه های توربو خود در آریزو ۶ پرو استفاده کرده و دقیقا پیشرانه مشابه به خودروهایی چون تیگو ۸، اکسید TX و… را بروی این سدان نصب نموده است. موتور F4J16 که جز پیشرانه های ACTECO چری به حساب می آید، با حجم ۱٫۶ لیتر و فناوری توربو قدرت ۱۸۷ تا ۱۹۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۷۵ تا ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند. در چری آریزو ۶ پرو، نمونه ۱۹۴ اسب بخار این پیشرانه ۱٫۶ لیتری نصب شده و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (Wet) کمپانی «گتراک» وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو دارد. برای همین می توان توقع داشت که سدان نیمه لوکس چری با این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۸ ثانیه ثبت نماید. البته که برخی به خاطر بهره برداری از حداکثر قدرت این پیشرانه در دور ۲ هزار تا ۴ هزار Rpm، انتقادهایی را به چری آریزو ۶ پرو وارد نموده اند. اما باید بدانیم که از این پس این سدان چینی در کنار سایر خودروهای خانوادگی اسپرت چینی قرار می گیرد و می تواند بزودی رکوردهای قابل قبولی را برای کمپانی سازنده ثبت نماید.

چری آریزو ۶

چری آریزو ۶

چری آریزو ۶

در نمونه های فول آپشن چری آریزو ۶ این امکان وجود دارد تا مشتریان رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین ثبت وقایع و رادار اجسام متحرک را بر روی این خودرو سفارش دهند. در حال حاضر شرکت مدیران خودرو چری آریزو ۶ را با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن گشتاور به فروش می رساند و جعبه دنده اتوماتیک CVT بر روی آن ها نصب است.