۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

روزهای رویایی بازار بورس آمریکا تمام شد؟/ ضرر 26میلیارد دلاری برای 10ثروتمند جهان در یک روز

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 436357
روزهای رویایی بازار بورس آمریکا تمام شد؟/ ضرر 26میلیارد دلاری برای 10ثروتمند جهان در یک روز

به دنبال ضربه‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، بازار بورس آمریکا در روز جمعه با سقوطی چشمگیر روبرو شد و تنها 10ثروتمند برتر، در مجموع 26میلیارد دلار از دارایی خود را از دست دادند.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش فوربس، پس از تجربه بهترین وضعیت بازار سهام در ماه آوریل سال جاری از سال 1987 تا کنون، بازارها به صورت ناگهانی در روز جمعه دچار افول شدند؛ زیرا شرکت‌ها سود ناچیز خود را به دلیل ویروس کرونا از دست دادند و تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین دوباره افزایش یافت.

بر اثر قدرت بیماری همه‌گیر، شاخص اس اند پی500 و میانگین صنعتی داو جونز، هردو با کاهشی چشمگیر، روز را با 3درصد سقوط در ارزش بازار سهام خود به پایان رساندند و ضربه سختی را به دارایی ثروتمندان جهان وارد کردند که باید گفت ثروت 10میلیاردر برتر جهان، در روز جمعه 26میلیارد دلار در مجموع کاهش یافت.

گفتنی است که سهام شرکت آمازون در روز جمعه 8درصد سقوط کرد و ثروت بنیان‌گذار آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد. ارزش خالص دارایی جف بزوس، 10.6میلیارد دلار سقوط کرد و سود حاصل از دو هفته افزایش ارزش سهام آمازون را از بین برد. پیش‌بینی وضعیت این شرکت برای سه ماهه دوم سال 2020، احتمال ضرر خالص را نشان می‌دهد. قابل ذکر است که آمازون از سال 2015 به بعد ضرر فصلی نداشته است.

همسر سابق جف بزوس، مک کنیزی بزوس نیز از این ضرر بی‌نصیب نماند و در روز جمعه، 3.7میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد که دومین فردی است که بیشترین میزان ثروت را از دست داد. دارایی وی در حال حاضر 44.8میلیارد دلار ارزش دارد.

از سویی، به دنبال سقوط 10درصدی ارزش سهام خودروسازی تسلا، بنیان‌گذار آن، ایلان ماسک نیز ضرر 2.8میلیارد دلاری را متحمل شد.

چهارمین فردی که بیشترین میزان ثروت را از دست داد، وارن بافت بود که 2میلیارد دلار در روز جمعه ضرر کرد. ثروت او به صورت عمده در شرکت برکشایر هاتاوای سرمایه‌گذاری شده که در این روز 3درصد سقوط را تجربه کرد.