۰ نفر

به منظور ایجاد همکاری گسترده‌تر انجام شد؛

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون اوراق بهادار سوریه از فرابورس ایران/ زنگ معاملات دوکشور به صدا درآمد

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۰
کد خبر: 370013
بازدید رئیس و اعضای کمیسیون اوراق بهادار سوریه از فرابورس ایران/ زنگ معاملات دوکشور به صدا درآمد

فرابورس ایران روز گذشته میزبان هیئت سوری بود تا با ایجاد بستری مناسب، زمینه‌های معاملاتی دو کشور را فراهم کنند و از ظرفیت‌های بازارسرمایه بهره‌مند شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا؛ اعضای کمیسیون اوراق بهادار سوریه که با دعوت فرابورس ایران به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری بازارهای سرمایه سوریه و ایران به تهران آمده بودند،  هفتم مرداد طی دیدار و گفت‌وگو با مقامات، ارکان و برخی از نهادهای بازار سرمایه اعم از بورس تهران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، کارگزاری مفید و در نهایت در دیدار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان نحوه معاملات، سازوکارها و فرایندهای مختلف دادوستدی در بورس‌های کشور قرار گرفتند.

همچنین در آغاز بازدید این هیئت سوری از ارکان مختلف بازار سرمایه کشور، زنگ معاملات در بورس تهران به صدا در آمد.

رئیس و اعضای کمیسیون اوراق بهادار سوریه در ادامه بازدید از فرابورس ایران با زیرساخت‌های معاملاتی اعم از فرایندهای عملیات و نظارت بازار فرابورس آشنا شدند و در نشستی که به میزبانی فرابورس برگزار شد، برنامه‌های شرکت‌های مدیریت فناوری بورس، بورس کالا، بورس انرژی و فرابورس ایران در زمینه همکاری با بازار سرمایه سوریه توسط مدیران این ارکان برای هیئت سوری تشریح شد.

در بخش دیگری از این نشست در خصوص انواع خدمات تخصصی، فنی و مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف پردازش داده‌ها و اطلاعات مالی و اقتصادی که شرکت مدیریت فناوری بورس در بازار سرمایه ارائه می‌کند، توضیحاتی ارائه شد. از سوی دیگر، صنعت تامین سرمایه در ایران و خدمات متنوع این شرکت‌ها اعم از: فعالیت‌های کارگزاری، معامله‌گری، بازارگردانی، مشاوره، سبدگردانی، پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی، افزایش سرمایه و... نیز توسط مدیران شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، پیش‌نیازها و زمینه‌های همکاری‌ مشترک بورس سوریه و بازار سرمایه کشور تحلیل و ارزیابی شد.