۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات «کرمان» در خصوص نوسان قیمت بیش از 50 ردصدی شرکت/ کسب سود 14 میلیارد تومانی در ازای فروش سهام

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبر: 353341
توضیحات «کرمان» در خصوص نوسان قیمت بیش از 50 ردصدی شرکت/ کسب سود 14 میلیارد تومانی در ازای فروش سهام

توضیحات «کرمان» در خصوص نوسان قیمت بیش از 50 ردصدی شرکت بر روی تارنمای کدال درج شد. در این شفاف سازی شرکت خبر از کسب سود 14 میلیارد تومانی در ازای فروش سهام داده است.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ دقایقی پیش اطلاعات ارائه شده از کنفرانس اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان بر روی تارنمای کدال درج شد. طی این شفاف سازی که به موجب ماده 17 مکرر دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار درج شده است شرکت به سوالات مطرح شده در سامانه تدان  پاسخ داده است. این شفاف سازی پس از آن انجام می‌شود که افزایش بیش از 50 درصدی قیمت سهام این شرکت، موجب شد تا در تاریخ 22 اردیبهشت ماه شرکت ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شود.

«کرمان» اعلام کرده است که پیرو مکاتبات قبلی در خصوص انتقال تعداد ۲۸۰ میلیون سهم شرکت تامین سرمایه نوین (سهامی عام) (معادل ۴ درصد سهام شرکت) به عنوان مابه ازاء معامله واگذاری ساختمان اداری این شرکت واقع در سعادت آباد که به بهای هر سهم 168 تومان دریافت شده بود، نحوه واگذاری سهام این شرکت (تامین سرمایه نوین که در بورس با نماد «تنوین» مورد داد و ستد قرار می‌گیرد) به این صورت بوده که «کرمان» از بابت فروش 142 میلیون و 135 هزار و 706 سهم، 14.2 میلیارد تومان سود در عماکرد سال مالی جاری کسب کرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که اقدام به واگذاری 3.2 درصد از سهام شرکت تامین سرمایه نوین (سهامی عام) کرده است و 225.5 میلیون سهم شرکت بانک اقتصادنوین (سهامی عام) با نماد "ونوین" را به متوسط قیمت خرید هر سهم 271 تومان کرده است. این رویداد با هدف ایجاد تمرکز در فعالیتهای سرمایه گذاری در بازار سرمایه انجام شده و سرمایه گذاری مزبور به نام شرکت بین المللی پارس تجارت (سهامی خاص) تحصیل شده است.

«لازم به ذکر است که ذکر است یکی از اهداف و برنامه های تعیین شده هیئت مدیره فعال کردن شرکت پارس تجارت بوده که این مهم در گزارش فعالیت هیئت مدیره در سال مالی قبل نیز عنوان شده است. همچنین با توجه به تصمیمات اخذ شده جهت تمرکز فعالیت های سرمایه گذاری در شرکتهای گروه این امر بصورت متمرکز در شرکت بین المللی پارس تجارت (سهامی خاص) صورت پذیرفته است که انجام سرمایه گذاری جدید در بازار سرمایه، بورس و اوراق بهادار و تشکیل پرتفوی سرمایه گذاری از محل واگذاری دارائیها در گزارش فعالیت هیئت مدیره سال قبل و گزارشات تفسیری مدیریت نیز آمده است.»

 همانطور که در گزارش فعالیت هیئت مدیره سال مالی قبل نیز آمده است، اصلاح ساختار مالی در قالب افزایش سرمایه در شرکتهای فرعی و وابسته در دستور کار این شرکت قرار دارد که این امر شامل شرکت فرعی و صد درصدی بین المللی پارس تجارت نیز هست.