۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

زیر مجموعه‌های آتیه صبا سودده می‌شوند

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 333031
زیر مجموعه‌های آتیه صبا سودده می‌شوند

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری که امروز صبح برگزار شد به مرور دستاوردهای این مجموعه ۴۰سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، ولی آذروش تاکید کرد: در جنگ اقتصادی کنونی باید تلاش شود کشور از تکیه بر درآمد نفت رها کنیم، افزود که این مهم بدون توجه به اشتغال و تولید امکان پذیر نخواهد بود

او اضافه کرد: امسال برای اولین بار پس از ۸سال صادرات لوله را به کشورهای مختلف به ویژه کشور قطر داشتیم و حجم تولیدات خود را از ۱۴هزارتن به ۳۳هزارتن افزایش دادیم.

آذروش با بیان اینکه در مجموعه شرکت های این مجموعه ۲۵ هزار نیروی انسانی مشغول به کار است افزود:  تا امروز هیچ کدام از شرکت ها و کارخانه های ما تعطیل نشده و پرداخت حقوق نیروها به تعویق نیافتاده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه این شرکت در سه بخش حمل‌ونقل دریایی، هوایی و زمینی فعالیت می‌کند، گفت: در بخش حمل و نقل هوایی تعداد هواپیماهای شرکت آسمان را به ۲۰فروند افزایش دادیم و برای اولین بار توانستیم تعمیرات موتور هواپیماها را در کشور به انجام برسانیم.

وی افزود: در بخش حمل و نقل دریایی توانستیم به جایگاه سومین ناوگان جابه‌جایی کالاهای نفتی در جهان و اولین مجموعه در خاورمیانه برسیم.

او ادامه داد: با داشتن ۵۵نفت‌کش بیش از ۱۳۰هزارتن نفت جابه‌جا می‌کنیم که ۹۰درصد کارکنان ما در این بخش ایرانی هستند.

آذروش درباره واگذاری سهام به بازنشستگان با تاکید بر اینکه تمامی سود حاصل از فعالیت‌های مجموعه به بازنشستگان می‌رسد، عنوان کرد: این مجموعه در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است و سهامدار اصلی صندوق است و اگر سیاست هایی داشته باشند آن را اجرا می‌کنند.

آذروش در خصوص حضور شرکت‌های زیرمجموعه در بورس گفت: اکثر این شرکت‌ها در بورس پذیرش شده اند. در حمل و نقل هوایی شرکت هواپیمایی آسمان خوشبختانه امسال رتبه نخست ۹ ماهه گذشته را برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران به خود اختصاص داد.

مدیرعامل این هولدینگ با تاکید بر اینکه این مجموعه به سمت سوددهی شرکت‌ها حرکت می‌کند،  خاطرنشان کرد: گروه صنعتی کفش ملی سال گذشته از زیان‌دهی خارج شد و امروز در ۲۶۵ فروشگاه در سطح کشور هیچکدام زیان‌ده نیستند.

وی همچنین درخصوص به بومی سازی تولیدات یادآور شد: 80درصد مواد اولیه تولید کاشی در شرکت آپادانا سرام خارجی بود که در راستای اقتصاد مقاومتی به ۴۰درصد کاهش یافت.