۰ نفر

رئیس کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه مطرح کرد؛

افزایش چشمگیر حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه دمشق

۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 379712
افزایش چشمگیر حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه دمشق

رئیس کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه با اشاره به افزایش چشمگیر شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه دمشق، پیش‌بینی کرد سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور از افزایش مناسبی برخوردار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، کیوان کاشفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار کرد: بیش از 120 شرکت ایرانی در دو نمایشگاه اکسپو دمشق و بازسازی سوریه حضور داشتند که نسبت به سال قبل افزایش سه برابری داشته است.

وی سطح برگزاری نمایشگاه‌های امسال در سوریه را مناسب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوانیم نمایشگاه اختصاصی توانمندی جمهوری اسلامی ایران در دمشق را برگزار کنیم. عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: به موازات روابط بسیار نزدیک مسئولان سیاسی دو کشور، موفق به ایجاد روابط خوب با اتاق‌های بازرگانی و صنعت سوریه شده‌ایم.

این مسئول در پارلمان بخش خصوصی ایران ادامه داد: کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در 9 ماه گذشته بیش از هفت هیات اقتصادی بزرگ را به دو کشور را اعزام کرده‌اند.

وی با اشاره به سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به سوریه و توافقات انجام شده در این سفر، گفت: تفاهم‌نامه منعقد شده می‌تواند پایه‌ای مناسب برای جهش در افزایش روابط اقتصادی دو کشور باشد.

کاشفی مشکلاتی مانند نبود سیستم بانکی و ترانزیت زمینی کالا بین دو کشور را از مهم‌ترین موارد این تفاهم‌نامه دانست که می‌تواند نقش اساسی در تسهیل شرایط تجاری بین دو کشور داشته باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران از برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی ایران و کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه برای انجام اقداماتی همچون افزایش سهم اقتصادی ایران در سوریه خبر داد و احداث مرکز تجاری ایرانیان در دمشق، ایجاد ارتباط تجاری با شهرهای مهم سوریه مانند حلب و رازقیه و تشکیل اتاق مشترک ایران و سوریه را از مهم‌ترین این اقدامات دانست.

رئیس کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه برنامه‌ریزی برای رسیدن به سطح مبادلات تجاری تا یک میلیارد دلار در فاز نخست را از اهداف این کمیته دانست و تاکید کرد: برای دست یافتن به این هدف باید از تمام ظرفیت‌ها، از جمله شرکت در نمایشگاه‌های کشور و اجرایی کردن توافق تعرفه آزاد بین دو کشور الزامی است.