۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

دستگیری اعضای باند سرقت لوازم منزل در البرز

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰
کد خبر: 564468
دستگیری اعضای باند سرقت لوازم منزل در البرز

رییس پلیس آگاهی البرز از دستگیری اعضای باند حرفه ای سرقت منزل با ۳۵ فقره سرقت در شهرستان های این استان خبرداد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا،  سرهنگ محمد نادربیگی روز سه شنبه اظهار داشت که در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان های کرج و فردیس توسط سرنشینان خودروهای پژو ۴۰۵ و جک، شناسایی سارقان در دستور کار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که سارقان در گروه های سه و چهار نفره ابتدا منازل خالی از سکنه را شناسایی و سپس در نیمه های شب اقدام به سرقت لوازم با ارزش آنها با شیوه بالکن روی می کنند.

نادر بیگی خاطرنشان کرد : کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و بکارگیری اقدامات پلیسی-اطلاعاتی موفق به شناسایی سردسته این باند سرقت شدند و با تحت نظر قرار دادن تحرکات او متوجه شدند که نامبرده با کرایه یک منزل مسکونی در شهر فردیس اقدام به تشکیل یک باند حرفه ای از سارقان غیر بومی استان کرده است.

وی بیان داشت:  کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی به مخفیگاه نامبردگان اعزام و در یک اقدام غافلگیرانه موفق به دستگیری ۶ سارق و یک مالخر اموال مسروقه شدند.

وی با اشاره به کشف چندین دستگاه صوتی تصویری سرقتی از مخفیگاه سارقان، اظهار داشت: سارقان پس از دستگیری ابتدا ممکن انجام هر گونه سرقت بودند اما پس از مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به ناچار زبان به اعتراف گشوده و بسیار و ۳۵ فقره سرقت منزل در شهرستان های کرج و فردیس اقرار کردند.

رییس پلیس آگاهی استان البرز گفت: یکی مالخر دیگر اموال مسروقه در استان غربی کشور شناسایی شده و قدامات لازم برای دستگیری نامبرده از سوی پلیس آگاهی استان مورد نظر صورت گرفته است.

نادربیگی افزود: چهار دستگاه خودرو گران قیمت از سارقان نیز با دستور مقام قضایی توقیف شد و بر اساس برآورد کارشناسان ارزش اموالی که توسط این باند حرفه ای به سرقت رفته را حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.